۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
طی 8 ماهه نخست سال

درآمد گمرکات مازندران با رشد12درصدی روبرو شد

درآمد گمرکات استان مازندران طی هشت ماهه سال 94 ،از مرز 143 میلیارد و 520 میلیون تومان گذشت که نسبت به هشت ماهه سال گذشته رشد 12 درصدی داشته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۶۳۶
درآمد گمرکات مازندران با رشد12درصدی روبرو شدمدیر کل گمرکات استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بیش از 718 هزارتن انواع کالا به ارزش 300 میلیون و 349 هزار دلار طی هشت ماهه 1394 از گمرکات استان مازندران صادر شده است.                                  
ابوالقاسم یوسفی نژاد عنوان کرد: عمده صادرات کالا از گمرکات استان مازندران در هشت ماهه سال 94 ، به ترتیب رشد ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال93 ،انواع موادغذایی شامل مرغ، فرآورده های گوشتی، رب گوجه و... با 34 درصد ، فرآورده های لبنی با 27 درصد ، نوشابه وآب معدنی با 32 درصد و مصنوعات چوبی با 17 درصد بوده است.                                                      
وی افزود: همچنین اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندران در هشت ماهه سال 94 به ترتیب ارزشی فرآورده های لبنی با 60 درصد، مواد غذایی 11 درصد، لوله و پروفیل 9 درصد، کالاهای صنعتی با  هشتدرصد و سیمان 6 درصد سهم از کل ارزش صادرات گمرکات استان مازندران را به خود اختصاص داده اند.
به گفته یوسفی نژاد، عمده صادرات گمرکات استان مازندران در این مدت به ترتیب به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان و پنجمین کشور عمده طرف معامله صادراتی فدراسیون روسیه بوده است.                                                                
وی در ادامه بیان کرد: طی هشت ماهه سال 94 ،بیش از 164 هزارتن انواع کالا به ارزش 127 میلیون و 689 هزار دلاراز گمرکات استان مازندران ترانزیت خارجی شده است که نسبت به هشت ماهه سال 93 از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 92 و 11 درصد رشد داشته است .
مدیر کل اداره گمرکات استان مازندران خاطرنشان ساخت: ترانزیت خارجی گمرکات استان مازندران از کشورهای ترکمنستان ، روسیه و قزاقستان به مقصد کشورهایی چون افغانستان ، امارات و پاکستان توسط این گمرکات انجام شده است .           
وی در ادامه اعلام کرد: بر اساس آمار اخذ شده سهم گمرک امیرآباد از ترانزیت کالاهایی نظیر آهن آلات ،بنزین و گازوئیل به میزان 91 هزارتن و به ارزش 75 میلیون و 293 هزار دلار بوده است.                                         
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، این آمار نسبت به مدت مشابه در سال 93، از نظر وزنی 94 و از نظر ارزشی 46 درصد رشد را نشان می دهد.
یوسفی نژاد بیان کرد: همچنین میزان ترانزیت خارجی گمرک فریدونکنار بیش از 72 هزارتن مواد سوختی به ارزش 45 میلیون دلار بوده که 88 درصد رشد وزنی نسبت به هشت ماهه سال94 نشان می دهد .
مدیر کل گمرکات استان مازندران اظهارداشت: گمرک نوشهر با ترانزیت خارجی ماشین آلات مکانیکی به ارزش هفت میلیون و 260 هزار دلار در هشت ماهه سال 94 سومین گمرک ترانزیتی گمرکات مازندران است.
وی در ادامه بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، درآمد گمرکات استان مازندران طی هشت ماهه سال 94 ،از مرز 143 میلیارد و 520 میلیون تومان گذشت که نسبت به هشت ماهه سال گذشته رشد 12 درصدی داشته است.
یوسفی نژاد اعلام کرد: بر این اساس سهم گمرک امیرآباد از درآمد گمرکات استان مازندران 69 میلیارد و 797 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 93، 10 درصد رشد را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: همچنین درآمد گمرک نوشهر بیش از 59 میلیارد و 874 میلیون بوده که از رشد 14 درصدی برخوردار بوده است .
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: گمرک فریدونکنار و ساری در رتبه های بعدی درآمد گمرکات استان مازندران در هشت ماهه سال 94 هستند.
وی در پایان گفت: درآمد گمرکات استان مازندران از واردات یک میلیون و 451 هزارتن کالا به ارزش 506 میلیون و 466 هزار دلار حاصل شده است.
برچسب ها: بندر امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار