۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

تعیین تکلیف اراضی آبزی پروری در چابهار

مدیرکل واگذاری اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: با هدف افزایش تولید و کاهش مشکلات تولید کنندگان ، اراضی واگذار شده به سرمایه گذاران بخش آبزی پروری در چابهار تعیین تکلیف می شوند .
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۸۶۳۵
تعیین تکلیف اراضی آبزی پروری در چابهار

به گزارش مانا، حسین توکلی در نخستین جلسه هم اندیشی درخصوص تسهیل سرمایه گذاری آبزی پروران، افزود: واگذاری اراضی مستعد پرورش میگو و ماهی در قفس با توجه به محدودیتهایی که در هر منطقه و استان وجود دارد در صورتیکه محدودیت امنیتی، زیست محیطی و … نداشته باشد این سازمان آمادگی کامل دارد با سرمایه گذاران همکاری کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: تا زمانی که این اراضی مراحل قانونی را طی کند بهتر است شرکت مشاور مطالعاتی پروژه ، اراضی مستعد شناسایی شده را فاز بندی کند تا اراضی مستعد و در دست مطالعه با متراژ کوچکتر که فاقد محدودیت است در شورای واگذاری و یا زیست محیطی مطرح و پیگیری شود تا حداقل تا زمان واگذاری کامل و قطعی اراضی، از آنها به صورت قرارداد اجاره توسط سرمایه گذاران بهره برداری شود.
مدیر کل واگذاری اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: در راستای رونق تولید در داخل در سالهای گذشته میزان قابل توجهی از اراضی برای پرورش میگو و فعالیت های آبزی پروری در چابهار واگذار شده بود که بعضی از این طرح ها موفق بوده اند و بعضی به علت وجود مشکل، فعالیتشان کم و یا متوقف شده است .
توکلی افزود: برای حل مشکلات واحدهای نیمه فعال و غیر فعال ،در صدد ایم با برطرف کردن موانعی که در حوزه کاری سازمان امور اراضی است از جمله تمدید قراردادهای واگذاری اراضی به این بهره برداران و در بخشهایی که مقررات اجازه می دهد با هماهنگی دستگاههای مربوطه نسبت به انتقال قطعی اسناد اقدام کنیم تا بهره برداران بتوانند بهتر فعالیت کنند.
وی گفت: مصمم هستیم در نقاطی که امکان استفاده از اراضی و دریا وجود دارد و ملاحظات و محدودیتهایی وجود ندارد با افزایش واگذاری به سرمایه گذارانی که صلاحیت های فنی و مالی اجرای طرح را دارند،با هماهنگی شیلات ایران و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال بیشتر جوانان را فراهم کنیم.
موهبتی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار نیز در این جلسه ضمن اشاره به سند بالا دستی توسعه سواحل مکران و سند توسعه شیلات استان در افق ۱۴۰۴ گفت: دولت تمام توان و ابزار خود را در جهت تسهیل سرمایه گذاری در منطقه که موجب تحقق این امر شود بکار می گیرد و از سرمایه گذاری در حوزه فعالیتهای شیلاتی نیز استقبال می کند.
وی از مدیرکل واگذاری اراضی سازمان اراضی کشور درخواست کرد در این راستا از سرمایه گذاران حمایت کرده و در واگذاری اسناد این اراضی شرایط را تسهیل کرده تا با امنیت کامل سرمایه گذاری صورت بگیرد.
پارسا معاون آبزی پروری شیلات سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گزارش پاورپوینتی از پتانسیلها و اقدامات انجام شده در حوزه آبزی پروری منطقه ارائه کرد و با توجه به محرومیت منطقه و شرایط بسیار سختی که سرمایه گذاری در این منطقه دارد و همچنین فرمایش مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران ، از مدیرکل واگذاری اراضی سازمان اراضی کشور درخواست کرد تا در نرخ گذاری این اراضی و حمایت از سرمایه گذاران در این منطقه نسبت به سایر نقاط کشور شرایط ویژه تری را لحاظ کنند.

برچسب ها: پرورش میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار