۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

اختصاص سه کشتی کاتاماران برای جابجایی زائران اربعین حسینی

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سه فروند کشتی کاتاماران برای جابجایی زائران اربعین حسینی از مرز دریایی خرمشهر اختصاص یافته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۳۷۴
اختصاص سه کشتی کاتاماران برای جابجایی زائران اربعین حسینی
عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این کشتی های مجهز مسافری، زائران اربعین حسینی را از ترمینال دریایی خلیج فارس از مسیر آبی اروندرود تا بصره منتقل خواهند کرد.
وی گفت: پیش تر دو فروند کشتی مسافری برای جابجایی زائران درنظر گرفته شده بود ولی با احتمال به اینکه ممکن است شمار زائران اربعین حسینی در سال جاری افزایش یابد یک فروند دیگر که در مسیر خرمشهر- کویت فعال بود در ایام اربعین حسینی به مسیر خرمشهر - بصره ملحق خواهد شد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: زائران اربعین حسینی که مایل هستند از طریق مرز دریایی خرمشهر - بصره به کربلای معلا مشرف شوند بایستی گذرنامه و ویزای معتبر همراه داشته باشند.
دریس افزود: از هم اکنون آماده انتقال زائران اربعین حسینی ازخرمشهر به بصره هستیم.
حرکت کاروان های اربعین حسینی از چند روز پیش از طریق مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و مرز بین المللی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده است.
پارسال حدود 37هزار زائر اربعین حسینی از طریق مرز دریایی خرمشهر راهی بندر بصره شدند و از آنجا خود را به کربلای معلا رساندند.
مرز دریایی خرمشهر پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق بازگشایی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار