۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

فرود هزاران پرنده مهاجر از اروپا به تالاب هورالعظیم

در پی سرد شدن هوا ، دهها هزار پرنده مهاجر از مناطق سردسیر اروپا و سیبری در روزهای اخیر در تالاب های بین المللی شادگان و هورالعظیم در استان خوزستان فرود آمدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۳۶۱
فرود هزاران پرنده مهاجر از اروپا به تالاب هورالعظیم
معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام این خبر افزود: این پرندگان مهاجر که مناظرزیبا و بی بدیلی را خلق کرده اند برای تخم گذاری و زمستان گذرانی در این تالاب ها بسر می برند.
سید عادل مولا افزود: این پرندگان تا اوایل فروردین در این دو پهنه آبی ساکن خواهند بود و با گرم شدن هوا به مناطق شمالی اروپا و سیبری مهاجرت می کنند.
وی گفت: در پی مهاجرت زود هنگام پرندگان ، ماموران محیط بانی برای جلوگیری از شکار این پرندگان تمهیدات لازم را بکار بستند تا پرندگان در محیطی آرام و بدون خطر به زندگی خود ادامه دهند.
مولا افزود: در پی بارندگی های موثر در پاییز امسال، شرایط برای تغذیه این پرندگان بهتر از سال های گذشته خواهد بود.
معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان هرگونه شکار پرندگان مهاجر را ممنوع اعلام کرد و گفت: با متخلفان طبق قانون رفتار خواهد شد.
در همین حال در پی تغییرات آب و هوایی شمار زیادی از پرندگان مهاجر در دیگر تالاب های استان ، برکه ها ، دریاچه پشت سد و کنار رودخانه های استان بخصوص رودخانه کارون فرود آمدند.
با بهبود شرایط آب و هوایی امسال تعدادی بیشتری از پرندگان مهاجر در استان خوزستان که در زمستان ها از هوایی معتدل برخوردار است فرود می آیند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار