۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی:

بهره‌گیری از منابع خارجی برای تکمیل پروژه‌ها ضروری است

60 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام یا در حال اجرا در مجموعه سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارند که نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۲۹۵
بهره‌گیری از منابع خارجی برای تکمیل پروژه‌ها ضروری است
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر سیدتقی نوربخش در نشست معرفی توانمندی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع سفرا، رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: قانون تأمین‌اجتماعی که مبنای فعالیت این سازمان در حال حاضر است، در سال 1354 تصویب شد.
دکتر نوربخش با اشاره به برخورداری 50.8 درصد از جمعیت کشور از خدمات تأمین‌اجتماعی گفت: 13میلیون بیمه شده اصلی که شامل 9میلیون کارگر و 4 میلیون مشاغل آزاد و سایر اقشار هستند، با احتساب خانواده‌هایشان 34 میلیون بیمه شده را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه پنج میلیون مستمری‌بگیر نیز تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند، افزود: مجموع بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، جمعیت 40 میلیون نفری تحت پوشش این سازمان در کل کشور را تشکیل می‌دهند.
وی سازمان تأمین‌اجتماعی را از کامل‌ترین سازمان‌های بیمه‌ای در دنیا عنوان کرد که بیش از هشت نوع خدمت ارائه می‌کند.
دکتر نوربخش افزود: تعهدات دولت در برابر سازمان تأمین‌اجتماعی ناشی از خرید خدمتی است که دولت از این سازمان انجام می‌دهد و دولت نقش تأمین‌کننده منابع مالی برای این سازمان ندارد.
وی بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری را 94هزار و800 میلیارد تومان اعلام کرد که معادل 40درصد بودجه کل کشور است که بدون اتکا به دولت تأمین می‌شود.
وی افزود: در هفت ماه منتهی به مهرماه سال جاری، ماهانه 3700 میلیارد تومان برای ارائه خدمات در سازمان تأمین‌اجتماعی هزینه می‌شود.
دکتر نوربخش با اشاره به تشکیل اداره کل اتباع در سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت تدبیر و امید گفت: تمامی اتباع خارجی شاغل در ایران که دارای مجوز اشتغال هستند باید تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار گیرند که در حال حاضر از هزار خارجی مقیم ایران که دارای مجوز اشتغال هستند، فقط 15هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه امکان بیمه شدن برای ایرانیان خارج از کشور نیز فراهم شده است، اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی سیستم نرم و سخت‌افزاری لازم برای بیمه ایرانیان مقیم خارج از کشور را آماده کرده که در این زمینه نیازمند همکاری سفرای ایران در خارج از کشور هستیم.
دکتر نوربخش گفت: ایران جزو هیئت‌رئیسه اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی است و از سال 1340 به عضویت آن درآمده است.
وی در ادامه به معرفی حوزه اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت و افزود: شرکت‌های اقتصادی این سازمان با پرتفوی 35 هزار میلیارد تومان در بخش‌های اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: بانک رفاه‌کارگران با سرمایه اولیه چهار هزار میلیارد تومان، شرکت سرمایه‌گذاری خانه‌سازی ایران یک هزار میلیارد تومان، املاک و مستغلات این سازمان با ارزش 1500میلیارد تومان از نمونه توانمندی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید هفت هزار میلیارد تومان از دارایی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی را تعیین تکلیف و به این سازمان برگرداند.
دکتر نوربخش افزود: هلدینگ‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه‌های پتروشیمی، دارویی، معادن، سیمان، نفت، بانک، حمل‌ونقل و گردشگری فعالیت می‌کنند.
برچسب ها: تامین اجتماعی
ارسال نظرات
آخرین اخبار