۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

فعالیت شبانه روزی گمرک خوزستان در ایام اربعین حسینی

ناظر گمرکات خوزستان از برنامه این اداره برای حضور شبانه روزی ماموران گمرک برای نظارت بر خروج و اعزام زائران اربعین حسینی خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۲۶۶
فعالیت شبانه روزی گمرک خوزستان در ایام اربعین حسینی
محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تقسیم کاری ستاد اربعین ، ماموران گمرک بر نحوه اعزام کاروان های اربعین حسینی در دو مرز زمینی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر ، مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و مرز دریایی خرمشهر نظارت می کنند.
وی گفت: واحدهای گمرکی حسب وظایف ذاتی خود بر بخش های تجارت و تردد مسافران نظارت می کنند و این نظارت سبب تسریع در کارها و امور جاری می شود.
ناظر گمرکات خوزستان پیش بینی کرد حدود دومیلیون از زائران اربعین حسینی از دو مرزمجاز چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به کربلای معلا اعزام شوند.
وی گفت: امسال احتمال داده می رود تعداد زائرانی اربعین حسینی که مایل هستند از طریق مرز دریایی عازم بصره شوند بسیار بیشتر از سال گذشته باشد از این رو لازم است تمهیدات لازم در این خصوص و تامین کشتی های مسافری اتخاذ شود.
گفته می شود دو فروند کشتی کاتاماران برای جابجایی زائران اربعین حسینی در مرز دریایی خرمشهر فعال شوند.
جعفری در ادامه گفت: در اربعین حسینی ، کالای همراه مسافر طبق مقررات و قوانین جاری کشور مجاز خواهد بود ولی نباید جزو کالاهای ممنوعه باشد.
وی گفت: بخش تجاری گمرکات خوزستان در ایام اربعین حسینی تعطیل خواهد بود.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار