۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

به آب اندازی کشتی ایران کاشان تا دو هفته دیگر/ مشارکت ایزوایکو با سرمایه گذاران خارجی

کشتی ایران کاشان برای تست دریانوردی تا دو هفته آینده به آب انداخته می شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۰۸۷
به آب اندازی کشتی ایران کاشان تا دو هفته دیگر/ مشارکت ایزوایکو با سرمایه گذاران خارجی
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: کشتی ایران کاشان پس از رنگ آمیزی نهایی که 15 روز طول می کشد برای تست دریانوردی به آب انداخته می شود.
حمید رضائیان اصل افزود: برای دوران پسا تحریم قصد داریم ارتباطات وسیعی را با شرکت های مختلف برقرار کنیم به همین منظور تفاهم نامه های بسیار خوبی را با آلمان، چین ، ایتالیا و کره جنوبی امضاء کرده ایم.
وی با بیان این نکته که این تفاهم نامه ها در بخش های مهندسی، کشتی سازی، تامین قطعات ، مشارکت در تعمیرات ، نوسازی و همچنین فراساحل بسته شده است افزود: سعی ما این است تا از بین این کشورها بهترین گزینه را به عنوان یک شریک تجاری انتخاب کنیم . علاوه بر این به زودی یک پروژه مشترک را با هیوندایی و دوو آغاز خواهیم کرد.
رضائیان پیشرفت فیزیکی در بخش فراساحل را بسیار خوب ذکر کرد و افزود: در صورتیکه روند پیشرفت ادامه داشته باشد امسال می توانیم یکی از سکوهای فاز 17 و 18 را آماده تحویل داشته باشیم و پیش بینی می کنیم با رفع مسائل مالی پروژه امکان استخراج گاز در نیمه اول سال آینده امکان پذیر باشد.
وی با اشاره به اولویت ساخت سکو برای پروژ های نفتی هندیجان افزود: در حوزه نفت ساخت سه سکو برای پروژ ه های هنگام در دست ساخت است.
رضائیان تصریح کرد: برای ساخت ساپلای بوت ها مشکل تنها جذب فاینانس است که در این خصوص مذاکرات خوبی با مدیرعامل بانک صنعت و معدن انجام شده است و این  بانک در حال تهیه بسته ای است تا تسهیلات با نرخ چهار درصد پرداخته شود اگر این تسهیلات نهایی شود بازار ساخت کشتی رونق پیدا می کند.
وی گفت: با توجه به پیشرفت های خوب پروژه ها در پارس جنوبی طی سال های آینده تولیدات پتروشیمی کشور افزایش پیدا می کند که این تولیدات برای صادرات و حمل احتیاج به شناورهای خاص دارند.
وی با اشاره به نگاه مثبت شورایعالی صنایع دریایی تصریح کرد: بخشی از موفقیت ها در مجموعه ایزوایکو حاصل تلاش شورایعالی صنایع دریایی است .
رضائیان در خصوص پروژه های نیمه کاره شرکت ملی نفتکش ایران گفت: تفاهم نامه بین ایزو ایکو ، شورایعالی صنایع دریایی وشرکت ملی نفتکش ایران به نقطه مشترکی رسیده است اما هنوز نهایی نشده است. قطعا پس از امضای تفاهم نامه موضوع مهم بحث تامین منابع مالی است. اگر فاینانس فراهم شود ایزوایکو کار خود را شروع می کند.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) همچنین در خصوص ساخت شناور مسافری گفت: به سفارش بخش خصوصی ساخت پنج فروند رستوران دریایی و مسافری همچنین ساخت چهار فروند شناور ساپلای ماهیگیری  در برنامه ساخت قرار دارد.
رضائیان گفت: درصورتیکه مشکل نقدینگی حل شود می توان شرایط خوبی را برای سال های آینده این صنعت پیش بینی کرد.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ali Iran (Islamic Republic of) ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
0
0
سلام
خدا را شکر قبل از مرک اینها توانستن کشتی را برای تست اماده . ایشان نفرمودند ساخت این کشتی چند سال طول کشیده است
و ایا این کشتی با توجه به کانتینر های جدید با ظرفیت بسیار بالا بدرد صاحب کشتی می خورد؟
آخرین اخبار