۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

طرح ساخت مزرعه های شناور در اسپانیا+عکس

افزایش جمعیت جهان ، کارشناسان اسپانیایی را به فکر طراحی مزرعه های شناور انداخته است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۷۷۴۹
طرح ساخت مزرعه های شناور در اسپانیا+عکس
به گزارش گروه بین الملل مانا، با توجه به افزایش جمعیت جهان به 8.3 میلیارد نفر در سال 2030 و 9.1 میلیارد نفر در سال 2050، انتظار می رود نیاز به مواد غذایی تا سال 2030 تا 50 درصد و در سال 2050 تا 70 درصد افزایش پیدا کند. 
براساس این گزارش، یک مهندس معمار اسپانیایی با هدف پاسخگویی به نیاز فردا در خصوص غذا، طرح مزرعه های روی آب در کنار شهرهای بزرگ را به دنیا معرفی کرد.
خاویر یونچه بعنوان مهندس معماری و مدیرعامل موسسه معماری فکر آینده در خصوص این طرح اظهار داشت: با توجه به چالشها بر سر استفاده بی رویه از زمینها و تغییرات آب و هوایی، طرح "مزرعه هوشمند شناور" فرصتهای جدیدی برای زندگی بشر و محیط زیست آن فراهم می کند.
این مزرعه طبق طراحی های انجام شده از چند لایه برخوردار است که شامل پرورش ماهی، پرورش گیاهان در آبهای غنی، پرورش محصولات در خاک و تولید برق از انرژی خورشیدی است. 
پونجه در ادامه افزود: شهرهای مناسب به این طرح نیویورک، شیکاگو، سیاتل، توکیو، سنگاپور، بمبئی، جاکارتا، کایرو، هنگ کنگ، شانگهای، سائوپائولو، دوحه، اوزاکا، بانکوک، شنژن، بحرین، ابوظبی، دبی، استانبول، لس آنجلس، مونترال، کویت، جده، سئول، کراچی سیدنی و حتی بیشتر است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه یک طرح علمی تخیلی نیست بلکه راه حلی برای تامین مواد غذایی در مکانهای مورد نیاز و جایگزین شدن آن با کشاورزی سنتی است.
در سطح بالایی این طرح، یک صفحه با هدایت کامپیوتر و تجهیزات تولید انرژی سبز قرار دارد که انرژی لازم برای لایه های پایینی و جایی که گیاهان رشد می کنند را فراهم می کند.
زباله های ناشی از پرورش گیاهان خاکی صرف تغذیه ماهیان در لایه سوم می شود و در همین حال ضایعات بوجود آمده از ماهیان به عنوان کود در دسترس مزرعه پرورش گیاهان در آبهای غنی قرار می گیرد.
بدین ترتیب یک چرخه مستقل در این طرح بوجود می آید.
پونچه در آخر افزود: این سیستم بوسیله لاستیکهای بادی از تیررس ضربه ناشی از موجها در امان خواهد ماند.
 
 
 
 
 
 
برچسب ها: شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار