روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

امروز؛آغاز گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخایر آبهای جنوبی

از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخایر آبزیان آبهای جنوبی کشور از امروز در آبهای استان هرمزگان آغاز خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۷۳۰
امروز؛آغاز گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخایر آبهای جنوبی
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هر ساله گشت تحقیقات ارزیابی ذخایر آبهای جنوبی کشور پس از اتمام فصل صید در مهرماه انجام می شود.
دکتر محمد پورکاظمی،گفت: این گشت توسط کارشناسان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و با استفاده از شناور تحیقاتی فردوس صورت می گیرد.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اذعان داشت: این گشت در آبهای استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان انجام می شود.
وی یادآور شد: با انجام این گشت مشخص خواهد شد که میزان ذخایر آبزیان در آبهای جنوب پس از اتمام صید سالانه به حد رسیده است.
پورکاظمی تصریح کرد: به این ترتیب پس از اتمام گشت تحقیقاتی نتایج آن برای تعیین میزان صید سال آینده به سازمان شیلات ایران اعلام خواهد شد.
وی اذعان داشت: همچنین این نتایج در شورای عالی شیلات و بهره برداری ذخایر مطرح می شود و مبنای اصلی برای تصمیم گیریهای نهایی برای صید در سال آینده خواهد بود.
وی خاطرنشان ساخت: فصل صید سال 95 در آبهای جنوبی کشور از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور متذکر شد: گشت تحقیقاتی ارزیابی میزان ذخایر آبزیان آبهای جنوبی کشور، 135 روز به طول خواهد انجامید.
وی در ادامه بیان کرد: با وجود مشکلات مالی فراوانی که برای انجام این گشت های تحقیقاتی پیش روی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی قرار دارد اما نهایت تلاش خود را برای انجام سالانه این گشت ها انجام می دهیم.
پورکاظمی در خصوص تعیین صیدگاه های جدید برای صید صنعتی در سال آینده اظهار داشت: تعیین میزان ذخایر آبزیان در آبهای دور عمان از مهمترین برنامه های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی است.
به گفته رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، بر اساس نتایج این مطالعات میزان صید در آبهای عمان تعیین خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: تعیین میزان صید در آبهای خلیج فارس و صدور مجوز صید صنعتی در آبهای خلیج فارس منوط به مطالعات نتایج ارزیابی گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخایر در آبهای خلیج فارس خواهد بود.
وی در ادامه گفته های خود عنوان کرد: گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخایر آبزیان آبهای خزر نیز اواخر مهر ماه توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور انجام خواهد شد.
پورکاظمی یادآور شد: در این گشت تحقیقاتی میزان ذخایر ماهیان استخوانی مشخص خواهد شد تا بر اساس آن بتوانیم میزان قابل برداشت را به شیلات استان های شمالی کشور اعلام کنیم.
به گفته این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، انجام گشت های ارزیابی ذخایر در آبهای جنوبی و شمالی کشور نقش بسیار مهمی در بازسازی ذخایر آبزیان ایفا می کند و باعث می شود تا صیادان نیز با اعمال محدودیت صید در این امر مهم همکاری های لازم را داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد: این پروژه تحقیقاتی بسیار مهم هر ساله با تامین اعتبارات لازم به بهترین شکل ممکن انجام شود تا بتوانیم با حفظ ذخایر آبزیان به میزان قابل قبولی نیز برداشت از دریاها ی کشور داشته باشیم.
برچسب ها: آبزی‌پروری
ارسال نظرات
آخرین اخبار