۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

آغاز مسابقات ورزشی آتش نشانان بنادر در بندر لنگه

نهمین دوره مسابقات عملیاتی- ورزشی آتش نشانان بنادر کشور به میزبانی بندر لنگه با برگزاری دو بخش در روز نخست آغاز شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۷۷۲۸
آغاز مسابقات ورزشی آتش نشانان بنادر در بندر لنگه
به گزارش مانا، در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات، یحیی یحیائی دبیر کمیته ورزش سازمان بنادر و دریانوردی طی اظهارتی به تشریح سیاست ها و برنامه های این کمیته طی سال جاری پرداخت.
وی در همین رابطه بیان کرد: کمیته ورزش سازمان بنادر ضمن توجه به توسعه رشته های ورزشی، توجه و دید مثبتی نسبت به ورزش های عملیاتی- تخصصی دارد.
یحیائی ضمن اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات عملیاتی- ورزشی آتش نشانان بنادر کشور طی روزهای 18 و 19 مهرماه سال جاری، از میزبانی شایسته بندر لنگه تقدیر کرد و گفت: این مسابقات تحت عنوان جام دریانوردان طی دو روز و در سه آیتم در حال برگزاری است.
وی از حضور تیم های بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، امیرآباد، نوشهر، انزلی، بوشهر، لنگه، امام خمینی(ره)، خرمشهر و آبادان در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: تنها غایب این مسابقات، بندر چابهار است که در حال بررسی علت این امر هستیم.
محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز گفت: آتش نشانی از جمله مشاغل حساس، سخت و پیچیده در بنادر است که درصد ریسک بالایی دارد و زحمتکشان این عرصه در معرض آسیب های روحی و جسمی فراوانی قرار دارند که با زندگی و مرگ انسان ها ارتباط مستقیمی دارد.
وی افزود: این ویژگی های شغلی باعث می شود تا آتش نشانان علاوه بر دوره های آموزشی بیشتر با پیچیدگی ها و مهارت های این حرفه آشنا شوند که برگزاری این مسابقات عملیاتی ورزشی در همین راستا است.
وی در پایان ضمن تقدیر از مسئولان سازمان بنادر، کمیته ورزش و به ویژه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای موافقت با میزبانی بندر لنگه در این مسابقات، خاطرنشان کرد: بندر لنگه برای نخستین بار است که در چنین سطحی میزبان مسابقات مشاغل خاص بنادر کشور می شود.
بنابراین گزارش، در روز نخست نهمین دوره مسابقات بنادر کشور هشتاد ورزشکار از ده بندر کشور در دو ماده اطفای حریق در ارتفاع و دو صد متر امدادی به رقابت پرداختند.
آبرسانی در ارتفاع با استفاده از نردبان دستی و نشانه روی به کانون حریق فرضی و اطفای حریق درون تشتک شعله ور در سطح به عنوان نخستین مرحله بود که در این ماده، تیم های خرمشهر، بندر امام خمینی(ره) و امیرآباد به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
مرحله دوم این مسابقات شامل دو صدمتر امدادی با حمل اطفاء کننده دستی و اطفای حریق درون تشتک شعله ور در سطح بود که تیم های بوشهر، نوشهر و خرمشهر به ترتیب توانستند در جایگاه اول تا سوم این آیتم از مسابقات قرار بگیرند.
در روز دوم مسابقات(یکشنبه، 19 مهر) نیز آیتم آبرسانی در سطح با نشانه روی به سمت سیبل برگزار خواهد شد تا با تجمیع امتیازات، برگزیدگان این مسابقات معرفی شوند.
لازم به ذکر است، در مراسم اختتامیه ای که قرار است شامگاه یکشنبه، با حضور مسئولان در سالن الغدیر شهر بندر کنگ برگزار شود، از برگزیدگان واعضای کمیته اجرایی مسابقات تجلیل بعمل می آید.
برچسب ها: آتش نشان بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار