۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

طرح سالم سازی دریا در سواحل گیلان پایان یافت/ کاهش 40 درصدی غرق شدگی در آبهای گیلان

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاههای ساحلی استان گیلان از پایان فعالیت های طرح های سالم سازی دریا در سواحل استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۶۲۵
طرح سالم سازی دریا در سواحل گیلان پایان یافت/ کاهش 40 درصدی غرق شدگی در آبهای گیلان
یونس رنجکش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: فعالیت های ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاههای ساحلی استان گیلان در سال جاری از اول خرداد ماه آغاز و تا دهم مهرماه ادامه داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 روز بیشتر بوده است.
وی از همکاری تنگاتنگ تمام دست اندرکاران ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان گیلان و تلاش های ویژه فرمانداران و ستادهای شهرستانی برای خدمات رسانی هر چه بیشتر به گردشگران تابستان خبر داد.
وی اظهار داشت: امسال با وجود افزایش زمان فعالیت طرح ها و همچنین کمبودهایی که در این ستاد ها وجود داشت با مدیریت و بهره وری مناسب از ظرفیت های موجود استان به بخش های مهمی از اهداف مورد نظر دست یافتیم.
به گفته سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، از مهمترین اهداف مورد نظر در تابستان امسال کاهش تعداد غریق و افزایش تعداد و تکمیل امکانات رفاهی طرح های سالم سازی و همچنین افزایش میزان رضایتمندی، اقدامات مناسبی نیز در کنار ساماندهی ناجیان غریق و برگزاری دوره های آموزشی برای آنان انجام شده است.
وی اظهار داشت: در کنار اجرای برنامه های امداد و نجات و کاهش تعداد غریق اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی با همکاری سازمانهای مربوطه از دیگر اقدامات در سواحل بوده است.
وی افزود: تعداد غریق در سواحل استان که در مناطق خطر آفرین اتفاق افتاده است براساس اعلام مشترک نیروی انتظامی، پزشک قانونی،هیات نجات غریق، اورژانس و هلال احمر 34 نفر بوده است که در مدت مقایسه با سال گذشته که 53 نفر بود با کاهش خوبی روبرو بوده ایم.
رنجکش تاکید کرد: این افراد در طی فعالیت ستاد در زمان های 8.30 تا 20.30 به مدت12 ساعت فعالیت گروهای امداد و نجات در مناطق خطر آفرین و بدون توجه به هشدارهای امدادگران و حضور به صورت خود سرانه و اقدامات پرخطر در مناطق آبی جان خود را از دست داده اند.
وی یادآور شد: در سال جاری با هماهنگی هیات نجات غریق استان گیلان یک هزار نفر نیروی آموزش دیده در نوار ساحلی استان از آستارا تا چابکسر مستقر شدند که 650 نفر آنان در مناطق خطر آفرین و 350 نفر آنان در 40 طرح سالم سازی بوده اند.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان کرد: بیشترین میزان غرق شدگان در آبهای بندر انزلی رخ داده بود.
وی گفت: این در حالی است که آمار میزان غرق شدگی در آبهای انزلی در مقایسه با سالهای گذشته با کاهش دو برابری همراه بوده است.
وی ادامه داد: تعداد طرح های سالم سازی امسال نیز در مقایسه با 33 طرح سال گذشته هفت طرح بیشتر بوده است که در مجموع بیش از دو هزار نیروی امداد و نجات ، انتظامی و عوامل مختلف اجرایی در ستاد ساماندهی سواحل حضور داشته اند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان گیلان از عملکرد طرح های سالم سازی استان گیلان در تابستان امسال در مقایسه با سالهای گذشته ابراز رضایت مندی کردو گفت: بر اساس آمار انتشار یافته میزان غرق شدگی امسال در مقایسه با سال گذشته با کاهش 40 درصدی همراه بوده است.
این مقام مسئول در استان گیلان افزود: امیدواریم با برنامه ریزهای در دست انجام بتوانیم تابستان سال آینده شرایط مطلوب تری را برای حضور گردشگران در سواحل فراهم کنیم.
برچسب ها: طرح دریا گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار