۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد:

انجام هفت میلیون نفر_سفر ترابری مسافر دربنادر قشم/408 شناور فلزی، مسافری و سنتی بازرسی شدند

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم عملکرد بنادر این جزیره طی شش ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۶۱۶
انجام هفت میلیون نفر_سفر ترابری مسافر دربنادر قشم/408 شناور فلزی، مسافری و سنتی بازرسی شدند
سید باقر موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: درشش ماهه سال جاری، سه میلیون و 634 هزارو 79 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
وی در ادامه در خصوص صادرات و واردات کالای انجام شده از این بندر افزود: حجمی بالغ بر 45 هزار تن کالا عملیات صادرات در بنادر قشم صورت گرفته است
موسوی حجم عملیات کابوتاژ در این بنادر طی شش ماهه سال جاری را سه میلیون و406 هزارو 742 تن در بخش مواد غیر نفتی و 62 هزار تن در بخش مواد نفتی اعلام کرد.
این مقام مسئول همچنین از انجام تخلیه و بارگیری هفت هزارو 867 TEU کانتینر در شش ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.
ترابری مسافری با 9درصد افزایش
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اعلام اینکه این بندر هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی و گردشگران است اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون هفت میلیون و 834 هزار و 675 نفر-سفر در بنادر قشم با رشد 9 درصدی به ثبت رسیده است.
وی گفت: طی همین مدت، جابجایی یک میلیون و 85 هزارو 296 دستگاه خودرو ترابری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد پنج درصدی است.
تردد بیش از 42 هزار فروند شناور به جزیره قشم
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از رشد سه درصدی تردد شناورها در مسیر دریایی منتهی به بنادر این جزیره خبر داد و گفت: طی پنج ماهه سال جاری، تردد بیش از 90 هزارو 493 فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان 164 فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.
این مقام مسئول در جزیره قشم اضافه کرد: از این تعداد، 40 هزار و 61 فروند شناور باری و 50هزارو 432 فروند شناور مسافری بوده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین از جابجایی 967هزار و 273 نفر سفر گردشگر دریایی در جزیره قشم طی سال جاری خبر داد.
به گفته وی، جابجایی گردشگران دریایی توسط600فروند شناور و طی 190هزار بار تردد قایق تفریحی انجام گرفته است که در مبادی گردشگری این جزیره شامل کندالو، شیب دراز، سهیلی، طبل، گورزین و جزیره هنگام فعالیت دارند.
موسوی بیان کرد: برنامه هایی جهت توسعه اسکله های گردشگری دریایی در دست انجام است و تاکنون اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است که رضایت فعالان دریایی و گردشگران را در پی داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خاطرنشان کرد: 408 فروند انواع شناور فلزی، مسافری و سنتی بازرسی شده اند که نواقص ایمنی آنها توسط بازرسان شناورها مشاهده و ثبت شده که این امر دقت بیشتر مالکان و دریانوردان به رعایت موارد و نکات ایمنی را در پی داشته است.
وی همچنین از اعزام افسران کنترل و بازرسی بنادر قشم برای گذراندن دوره های تخصصی جهت ارتقاء دانش و به روز رسانی اطلاعات افسران کنترل و بازرسی خبر داد.
این مقام مسئول گفت: طی شش ماهه گذشته، تعداد 498مورد مراجعه به دفتر ثبت شناوران قشم جهت تمدید گواهینامه، تغییر مالکیت، تعویض موتور، معرفی نامه به پلاک سازی انجام گرفته است.
برچسب ها: قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار