۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

ناجیان غریق دریای خزر ردیف بودجه ندارند

هنوز ردیف اعتباری مشخص برای پرداخت حقوق ناجیان غریق مستقر در سواحل دریای خزر تعیین نشده و همین عامل باعث شده تا دستمزد آنها با تاخیر پرداخت شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۵۷۱
ناجیان غریق دریای خزر ردیف بودجه ندارند
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تابستان امسال شاهد کاهش 11 درصدی غرق شدگی در آبهای مازندران در مقایسه با سال گذشته بوده ایم و این آمار در حالی است که نسبت به سال 92 میزان غرق شدگی گردشگران در آبهای استان مازندران کاهش 65 درصدی را نشان می دهد.
علی شادمان گفت: این کاهش چشمگیر در میزان غرق شدگی طی دو سال، حاکی از انجام اقدامات موثر در راستای ایجاد فضای امن تر برای شنای گردشگران بوده است.
شادمان در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه 94 طرح سالم سازی در شهرستان های ساحلی استان مازندران فعالیت دارند، تصریح کرد: طی دو سال گذشته موفق شدیم برخی از این طرح های سالم سازی را به امکانات مناسب تجهیز کنیم.
وی از توجه ویژه وزارت کشور به ایجاد فضای امن و راحت برای شنای گردشگران در نوار ساحلی خزر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت برای نخستین بار سال گذشته اعتبارات خوبی به استان های ساحلی کشور برای ساخت و تجهیز طرح های سالم سازی اختصاص یافت.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران تصریح کرد: با استفاده از اعتبارات ملی که از سوی وزارت کشور برای ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران اختصاص یافته بود، تجهیزات لازم جهت امداد و نجات خریداری شد.
مدیر کل اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، هشت طرح سالم سازی در استان مازندران برای مجهز شدن به امکانات امداد و نجات انتخاب شده بودند.
به گفته شادمان، این طرح های سالم سازی دریا در شهرهای عباس آباد، محمود آباد ،بهشهر، رامسر، چالوس، جویبار و فریدون کنار فعالیت دارند.
دبیر ستاد ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران عنوان کرد: قایق های بادی، جت اسکی و سایر تجهیزات مورد نیاز با استفاده از 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از باقی مانده اعتبارات سال گذشته به این امر اختصاص یافت.
وی گفت: همچنین چتر سایبان ویژه ناجیان غریق، موتور و بویه نیز توسط شهرداری ها خریداری و در اختیار سایر طرح های سالم سازی قرار گرفت.
وی درادامه افزایش تعداد ناجیان غریق را نیز عامل موثری در کاهش میزان غرق شدگی اعلام کرد و گفت: تابستان امسال 970 نفر ناجی غریق از هشت صبح تا هشت عصر در سواحل خارج از طرح های سالم سازی به گردشگران تابستان خدمات ارائه می دادند.
شادمان تاکید کرد: همچنین 450 نفر ناجی غریق نیز در داخل طرح های سالم سازی آماده خدمات رسانی به گردشگران بودند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران عنوان کرد: به منظور تامین حقوق ماهانه ناجیان غریق هنوز ردیف اعتباری مشخصی در نظر گرفته نشده است به همین دلیل حقوق آنها با کمی تاخیر پرداخت شده است.
به گفته وی، در مجموع برای ناجیان غریق مستقر در خارج از طرحهای سالم سازی دریا، 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران عنوان کرد: حقوق ناجیان مستقر در طرح های سالم سازی توسط مالکان آن طرح ها تامین می شود.
برچسب ها: غرق شدن
ارسال نظرات
آخرین اخبار