۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

صید صنعتی تابستانه ساعت 12 دیشب به اتمام رسید

صید صنعتی تابستانه با هفت فروند شناور پس از گذشت حدود چهار ماه ساعت 12 دیشب به اتمام رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۹۷
صید صنعتی تابستانه ساعت 12 دیشب به اتمام رسید
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با اتمام زمان مجوز صید صنعتی در آبهای عمان ساعت 12 دیشب هفت فروند شناور صید صنعتی در بندر چابهار پهلو گرفتند.
امان الله حیات داوودی، گفت: هم اکنون این شناورها برای حرکت به سمت بندر عباس برای تخلیه بار در حال پلمپ شدن هستند تا بتوانند به مسیر خود برای تخلیه بار ادامه دهند.
عضو کمیته عالی آبزیان اظهار داشت: صید صنعتی تابستانه که از تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده بود پس از گذشت چهار ماه و 10 روز به اتمام رسید.
وی از کاهش میزان صیدصنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: با انجام تخلیه بار ماهیان صید شده، آمار نهایی در هفته آینده اعلام خواهد شد.
حیات داوودی خاطرنشان ساخت: معمولاً در هر دوره صید که 45 روز به طول می انجامد، حدود 150 تن انواع ماهیان توسط روش ترالر توسط شناورهای صید صنعتی صید می شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر فروند کشتی 750 تن ماهی صید کرده بود اظهار داشت: سال گذشته شاهد صید بیش از پنج هزار تن انواع ماهیان طی صید صنعتی تابستانه بودیم.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی اذعان داشت: در صیدصنعتی در آبهای عمان انواع ماهیان صید می شوند که ماهیان مرکب، اسکویید و ریبون به تعداد زیاد توسط شناورهای صید صنعتی صید می شوند.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این گونه ماهیان پس از تخلیه و بسته بندی مناسب به سایر کشورهای دنیا صادر می شوند.
حیات داوودی اظهار داشت: ماهی غیر ماکول مرکب در دنیا از طرفداران ویژه ای برخوردار است و به خوبی توسط بازارهای هدف خریداری می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ده سال است که زمان صید صنعتی در آبهای عمان به دلیل کاهش ذخایر آبزیان از سوی سازمان شیلات ایران کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: همین امر باعث شده تا صید صنعتی از صرفه اقتصادی مناسبی برخوردار نباشد.
عضو کمیته عالی آبزیان همچنین از افزایش نرخ سوخت شناورهای صید صنعتی خبر داد و گفت: همین عامل نیز به مشکلات این بخش افزوده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با بازسازی ذخایر آبزیان آبهای کشور شاهد رونق دوباره صید صنعتی و به کارگیری شناورهای بیشتر باشیم.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی گفت: بر اساس سیاست سازمان شیلات ایران صید صنعتی از نیمه دوم اردیبهشت ماه تا اواسط شهریورماه انجام میشود.
وی گفت: در سالهای اخیر با تلاش ها و مذاکرات صورت گرفته با مقامات شیلات توانستیم مجوز صید صنعتی زمستانه را برای شناور های صید صنعتی کسب کنیم.
حیات داوودی خاطرنشان کرد: بر این اساس صید صنعتی زمستانه فقط به صید ماهیان مکتوفیده که برای تبدیل شدن به پودر ماهی مورد مصرف قرار می گیرند اختصاص دارد.
وی یادآور شد: علاوه بر این گونه ماهیان در صید زمستانه ماهیان شبه شوریده نیز توسط شناورهای صید صنعتی صید می شود.
وی اذعان داشت: با بازگشت شناورهای صید تابستانه و تعمیر و سرویس این شناورها معمولاً از آبان ماه صید زمستانه آغاز می شود که این صید تا اواخر فرودین ماه ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: صید آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار