۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

هوای مرطوب و نفسگیر در نوار ساحلی خوزستان

هوای گرم و مرطوب و نفسگیر توام با مه رقیق ، نوار ساحلی خوزستان را فرا گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۶۲۵۹
هوای مرطوب و نفسگیر در نوار ساحلی خوزستان
مدیرکل هواشناسی خوزستان دراین باره به خبرنگار مانا گفت: بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی ، هوای مناطق ساحلی خوزستان تحت تاثیر سامانه حرارتی و جنوبی ، تا چند روز آینده شرجی و رطوبت بالا و مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.
کوروش بهادری افزود: با وجود هوای گرم و مرطوب ، شرایط برای سفرهای دریایی مناسب بوده و شناورهای صیادی می توانند طبق برنامه قبلی به دریا (خلیج فارس) بروند.
وی گفت: هم اکنون میزان رطوبت در آبادان 92درصد ، هندیجان ، 84درصد ، خرمشهر 89درصد وماهشهر 83درصد است که در این موقع از سال در حد نرمال است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه از شدت گرما کاسته شده است افزود: در دو سه روز اخیر میزان دمای هوا در مناطق ساحلی سه تا پنج درجه کاهش داشته است و دمای هیچ یک از مناطق ساحلی استان بالاتراز 47درجه نبوده است.
بهادری از همه شناورهای دریایی خواست همه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی وضعیت آب و هوایی را سامانه هواشناسی خوزستان یا گوشی های همراه هوشمند دریافت کنند.
در سال جاری بیشتر مناطق ساحلی خوزستان با تغییرات متناوب آب و هوایی و گرد و خاک رو برو بودند که همین امر باعث اختلال در تردد شناورهای دریایی در مناطق ساحلی وبندری استان شد.
در این مدت بسیاری از ساحل نشینان خوزستانی برای فرار از گرما به مناطق کوهستانی و خوش آب و هوای کشور سفر کردند.
استان خوزستان 500کیلومتر خط ساحلی دارد.
برچسب ها: گرما خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار