۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲

صید صنعتی 3 روز دیگر تمدید شد

صید تابستانه صنعتی که قرار بود روز گذشته به اتمام رسید به دلیل کاهش میزان صید از سوی سازمان شیلات ایران سه روز دیگر تمدید شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۴۴
صید صنعتی 3 روز دیگر تمدید شد
امان الله حیات داوودی، مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت : صید صنعتی تابستانه از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری در آبهای دور آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال قرار بود 9 فروند شناور برای صید صنعتی تابستانه اعزام شود که به دلیل آماده نبودن دو فروند شناور، هم اکنون هفت فروند شناور صید صنعتی در حال صید در آبهای عمان است.
وی اذعان داشت: قرار بود صید صنعتی تابستانه تاریخ بیست و یکم شهریور ماه به اتمام رسد که سازمان شیلات ایران بر اساس بخشنامه ای سه روز دیگر صید در آبهای دور را برای شناورهای صید صنعتی تمدید کرد.
حیات داوودی در ادامه با بیان اینکه دلیل این امر کاهش میزان صیدصنعتی درتابستان امسال بوده است تصریح کرد:علت اصلی کاهش میزان صید صنعتی ، کاهش چشمگیر ذ خایر آبزیان در آبهای دور است.
این عضو کمیته عالی آبزیان اذعان داشت: با وجود اینکه پیش بینی می شد سال گذشته شاهد افزایش صید صنعتی باشیم اما متاسفانه صید صنعتی در سال 93 نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن با 10 درصد کاهش همراه بود.
وی افزود: به طور قطع امسال نیز شاهد کاهش بیشتری نسبت به سال گذشته خواهیم بود که آمار نهایی پس از اتمام صید در اواخر هفته جاری اعلام خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه صید صنعتی تابستانه به صید انواع ماهیان خوراکی و غیر خوراکی در آبهای عمان اختصاص دارد ، تصریح کرد: تمام ماهیان غیرخوراکی صید شده به کشورهای جنوب شرق آسیا و برخی دیگر از کشورها صادر می شود.
به گفته وی، سال گذشته در صید تابستانه هر فروند کشتی صید صنعتی حدود 750 تن انواع ماهی صید کرده بود و در مجموع پنج هزار و 100 تن انواع ماهیان توسط کشتی های صید صنعتی صید شد.
حیات داوودی خاطرنشان کرد: در هر دوره صید 45 روزه، 150 تن انواع ماهیان با کشتی های صید صنعتی به دست می آید.
عضو کمیته عالی آبزیان با بیان اینکه در صید صنعتی از روش ترال استفاده می شود،خاطرنشان کرد: همچنین ماهی مرکب ،ریبون و اسکویید از ماهیانی محسوب می شود که به میزان زیادی با کشتیهای صید صنعتی، بدست می اید.
حیات داوودی متذکر شد: بر اساس سیاست سازمان شیلات ایران مبنی بر بازسازی ذخایر آبزیان، در چند سال اخیر زمان صید صنعتی کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: هر ساله صید صنعتی تابستانه از اواسط اردیبهشت ماه در آبهای دور دریای عمان آغاز و تنها تا نیمه شهریور ماه اجازه فعالیت به شناورها داده می شود.
مدیرعامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آبزیان در ادامه با بیان اینکه در صید صنعتی از روش ترال استفاده می شود،خاطرنشان کرد:ماهی مرکب ،ریبون و اسکویید از جمله ماهیانی است که به میزان زیادی صید می شود.
وی یادآور شد: صیدصنعتی زمستانه نیز از پاییز ماه تا اواخر اسفند در آبهای عمان با مجوز سازمان شیلات توسط شناورهای صید صنعتی انجام خواهد شد.
برچسب ها: صید آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار