۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

عدم پرداخت تسهیلات به پرورش دهندگان میگو

100 میلیارد تومان تسهیلاتی که برای پرداخت به پرورش دهندگان میگو از طریق بانک کشاورزی مصوب شده بود با وجود گذشت چهار ماه از زمان وعده داده شده، هنوز پرداخت نشده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۲۳
عدم پرداخت تسهیلات به پرورش دهندگان میگو
عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال وضعیت صادرات میگوی پرورشی برای صادرکنندگان بسیار نگران کننده است.
هادی سنگانیان، افزود: تا سال گذشته بخش زیادی از میگوی پرورشی ایران از طریق کشور واسطه ویتنام به چین صادر می شد اما امسال کشور چین مانع این امر شده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران تصریح کرد: با وضعیت پیش آمده اگر شرایط برای صادرات مستقیم به چین فراهم نشود، صادرکنندگان با مشکلات بسیاری روبه رو خواهند شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون مشکل بازاریابی برای صادرات مهمترین مشکل برای صادرات کنندگان میگوی پرورشی به شمار می رود.
سنگانیان به برداشت میگو از مزارع چابهار اشاره کرد و گفت: برداشت میگو از این مزارع شروع شده و تا پایان شهریورماه به اتمام خواهد رسید.
این عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران تصریح کرد: امسال گزارشی مبنی بر شیوع بیماری در مزارع چابهار نداشتیم که این امر حاصل کنترل بهداشت در منطقه بوده است.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال حداقل 400 تن میگوی پرورشی از مزارع میگوی چابهار برداشت شود که رقم امیدوارکننده ای برای پرورش دهندگان خواهد بود.
وی اذعان داشت: پرورش دهندگان امیدوارند سال آینده مزارع بیشتری برای پرورش میگو در چابهار زیرکشت رود و به دنبال آن شاهد افزایش تولید بیشتری باشند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران در ادامه اظهار داشت: پرورش دهندگان میگو در استانهای ساحلی کشور با مشکل نقدینگی مواجه هستند که همین امر باعث کاهش تولید در مزارع پرورش میگو شده است.
به گفته وی، بر اساس قول های داده شده قرار بود مبلغ 100 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک کشاورزی به پرورش دهندگان میگو تخصیص یابد.
سنگانیان خاطرنشان ساخت: این مبلغ باید چهار ماه پیش به پرورش دهندگان پرداخت می شد که متاسفانه تاکنون شاهد تحقق این وعده نبوده ایم.
وی تاکید کرد: در صورتی که پرورش دهندگان از نقدینگی کافی برخوردار باشند می توانند با تولید بیشتر باعث شکوفایی و تحول صنعت پرورش میگو در کشور باشند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان گفت: صادرات میگوی پرورشی در حجم بالا باعث ارزآوری قابل قبولی به کشورخواهد شد.
وی اذعان داشت: بنابراین این ضرورت وجود دارد که بخش دولتی نهایت حمایت خود را از پرورش دهندگان میگو انجام دهد تا این صنعت بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.
سنگانیان با اشاره به کاهش تولید میگوی پرورشی در سال جاری گفت: پیش بینی می شود امسال حداکثر 18 هزار تن میگوی پرورشی تولید شود و این در حالی است که سال گذشته 22 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شده بود.
این عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران عنوان کرد: این کاهش تولید به دلیل کمبود نقدینگی در بین پرورش دهندگان است که امیدواریم هر چه سریعتر تسهیلات لازم در اختیار پرورش دهندگان قرار گیرد.
به گفته وی، استان های ساحلی در جنوب کشور از ظرفیت تولید بسیار بالایی در صنعت میگوی پرورشی برخوردارند که باید این پتانسیلها هر چه سریعتر بالقوه شود.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار