روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

افتتاح 11پروژه به ارزش 576 میلیارد ریال در بنادر بوشهر

11 پروژه اجرایی با اعتباری بالغ بر 576میلیارد ریال در بنادر استان بوشهر به بهره برداری رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۰۷۴
افتتاح 11پروژه به ارزش 576 میلیارد ریال در بنادر بوشهر
محمد راستاد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در هفته دولت امسال، 11 پروژه اجرایی در بنادر استان بوشهر با اعتبار 576 میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری رسید که این پروژه ها شامل برج کنترل ترافیک دریایی جزیره خارگ، ساختمان های عملیات بندری، برج کنترل و آتش نشانی در بندر دیر و مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی در بندر عامری بود.
وی همچنین از بهره برداری از یک فروند شناور ناجی، بهره برداری از دو دستگاه RTG در بندر بوشهر و سامانه اطفا حریق در بنادر دیلم، گناوه، کنگان و بوالخیر خبر داد.
این مقام مسئول در استان بوشهر در ادامه سخنان خود تاکید کرد: تکمیل تعمیرات اساسی اسکله شماره چهار بندر بوشهر، عملیاتی سازی شناور لایروب حامد، و اقامتگاه های بنادر خارگ، عسلویه و گناوه نیز در هفته دولت به بهره برداری رسیدند.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص میزان رشد فعالیت های بندری در بندر بوشهر در مقایسه با سال گذشته اذعان داشت: در بندر بوشهر طی پنج ماه نخست امسال نزدیک به دو میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است.
راستاد ادامه داد: در همین مدت در بخش کانتینری با تخلیه و بارگیری صد و 11 هزار و 261 TEU کانتینر نسبت به سال گذشته حدود هشت درصد رشد را شاهد بوده ایم که نشان از افزایش تمایل مشتریان ما به جایگزینی کانتینر به جای حمل فله کالا دارد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ادامه تاکید کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه در جزیره خارگ هم که عمده تخلیه و بارگیری به کالاهای نفتی اختصاص دارد، 28 میلیون و 518 هزار و 615 تن کالا تخلیه و بارگیری شده است.
این مقام مسئول در استان بوشهر افزود: میزان تخلیه و بارگیری در جزیره خارگ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در بندر عسلویه، طی مدت مشابه به میزان 11 میلیون و 403 هزار و 956 تن جابجایی کالا داشته ایم.
راستاد اظهار داشت: این آمار حاکی از کاهش شش درصدی جابه جایی کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
این مقام مسئول در استان بوشهر تاکید کرد: در بندر عسلویه نیز همانند بندر بوشهر بخش کانتینر عملکرد خوبی داشته و با جابجایی 110 هزار و 208 TEU کانتینر رشد تقریباً 12 درصدی را تجربه کرده است.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین در بندر گناوه که بزرگترین بندر تجاری سنتی استان محسوب می شود 39 هزار و 576 تن کالا تخلیه و بارگیری شده است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر اذعان داشت: این آمار حاکی از آن است که تخلیه و بارگیری در بندر گناوه به عنوان یکی از مهمترین بنادر استان بوشهر طی پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی 48 درصدی داشته است.
راستاد تاکید کرد: همچنین در بخش کانتینر با وجود کمبود زیرساخت ها در این بندر با رشدی 72 درصدی، شاهد تخلیه و بارگیری دو هزار و 311 TEU کانتینر بوده ایم.
برچسب ها: راستاد بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار