۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
مدیر‌کل شیلات استان بوشهر:

مجوز صید میگو در آبهای بوشهر از 13 شهریور باطل می‌شود

مدیر‌کل شیلات استان بوشهر گفت: جمعه 13 شهریور پایان زمان صید میگو در آبهای استان بوشهر تعیین شده و همه شناورهای استان بوشهر باید تا بامداد این روز به اسکله برگردند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۶۰۵۸
مجوز صید میگو در آبهای بوشهر از 13 شهریور باطل می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حسین بهمنیاری با بیان اینکه صید میگو در استان بوشهر از 7 مرداد آزاد اعلام شده بود اظهار داشت: امسال 10 هزار صیاد با بیش از یک‌هزار فروند قایق و لنج به صید میگو مشغول شدند که صید آنها نسبت به سال قبل کاهش چندانی نداشت.
وی با اشاره به زمان تعیین شده برای پایان صید میگو گفت: جمعه 13 شهریور پایان زمان صید میگو تعیین شده است و همه شناورهای استان بوشهر باید تا قبل از بامداد شنبه 14 شهریور به اسکله برگردند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر میزان صید میگو تاکنون یک هزار و 220 تن اعلام کرد و خاطرنشان کرد: صیادان استان بوشهر تاکنون 1220 تن میگو صید کرده‌اند که پیش بینی می‌شود تا پایان زمان صید به 1300 تن برسد.
بهمنیاری با بیان اینکه تراکم جمعیتی میگو‌ها در آبهای استان بوشهر متغیر بود گفت: تراکم جمعیتی میگو در اعماق بالای 30 متر دریا بود و سبب صید کمتر قایق‌ها نسبت به موتور لنج‌ها شد.
وی، با اشاره به شاخص‌های تعیین پایان زمان صید میگو تصریح کرد: برای پایان زمان صید معیار شیلات ذخیره 20 درصدی میگو در زیستگاههای دریا است که بر اساس تحقیقات پژوهشکده میگوی استان بوشهر زمان پایان صید جمعه 13 شهریور ماه تعیین شده است ومجوز صید میگو شناورها از 13 شهریورماه باطل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار