۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
در 26 روز گذشته

صیادان استان بوشهر 905 تن میگو صید کردند

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان استان بوشهر در 26 روز آزاد سازی صید میگو 905 تن میگو صید کرده‌‌اند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۸۶۳
صیادان استان بوشهر 905 تن میگو صید کردند

حسین بهمنیاری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صید میگو در آبهای خلیج فارس دراستان بوشهر از هفت مرداد ماه آغاز شده است اظهار داشت: امسال یک هزار و 31 فروند شناور صیادی در صید میگو مشارکت دارند که 10 هزار صیاد دراین فعالیت مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه تجمع میگو در عمق بالای 30 متر دریا است گفت: لنج‌های صیادی قادر به صید دراین عمق هستند و قایق‌های صیادی از صید مطلوب بی‌بهره هستند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از کاهش صید میگو دراستان بوشهر خبرداد و بیان کرد: تا 26 روز گذشته صید میگوی دریایی در آبهای بوشهر 905 تن بوده است که در مقایسه با یک‌هزار و 250 تن صید سال گذشته کاهش 25 درصدی نشان می‌دهد.
بهمنیاری با بیان اینکه هم اکنون 470 لنج صیادی در آبهای استان بوشهر مشغول صید میگو هستند گفت: زمان اتمام صید میگو از سوی پژوهشکده میگو اعلام می‌شود و پیش بینی می‌شود صید میگوی دریایی در آبهای بوشهر تا اواسط شهریور ماه ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه 22 مرکز تخلیه صید میگو دراستان بوشهر وجود دارد گفت: تمام امکانات لازم برای ارائه خدمات به صیادان در مراکز تخلیه صید و بنادر صیادی استان بوشهر فراهم شده است.
وی صید غیر مجاز و قاچاق راعامل اصلی کاهش ذخایر میگو در دریا دانست و افزود: به سبب کاهش ذخایر میگوی دریایی، صید این گونه با ارزش در آبهای استان بوشهر سال به سال با کاهش همراه است.

برچسب ها: میگو بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار