۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
مدیرکل شیلات هرمزگان:

نیازمند کمک نیروی انتظامی هستیم/ خطر نابودی در کمین صیدگاه‌های هرمز

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: صید‌گاه‌های میگو جزیره هرمز در خطر نابودی قرار دارند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۵۷۵۲
نیازمند کمک نیروی انتظامی هستیم/ خطر نابودی در کمین صیدگاه‌های هرمز به گزارش خبرنگار مانا، سید پرویز محبی در بازدید از صیدگاه‌های جزیره هرمز اظهار کرد: این جزیره با برخورداری از 150 فروند شناور صیادی و بالغ بر 450 نفر صیاد نقش مهمی در حوزه صیادی دارد.
وی افزود: باتوجه به موقعیت جغرافیایی جزیره هرمز و همچنین شرایط زیست محیطی ویژه، این جزیره یکی از صیدگاه‌های مهم صید میگو در استان هرمزگان است.
مدیرکل شیلات استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های جزیره هرمز بحث صیادی، این جزیره به محلی برای جولان عاملین صید غیر مجاز تبدیل شده است.
محبی تاکید کرد: به همین دلیل نیاز است سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای نظامی و امنیتی در برخورد با عاملین صید غیر مجاز به حمایت شیلات بیایند.
محبی با بیان اینکه صید غیر مجاز بیش از هرچیز آینده شغلی صیادان را به خطر می اندازد گفت: بدون شک صید پایدار و حفظ ذخایرآبزیان برای نسل آینده در گرو ممانعت از صید غیر مجاز است.
مدیر کل شیلات هرمزگان از صیادان و تعاونی‌های صیادی خواست در برخورد با عاملین غیر مجاز صید آبزیان به یاری شیلات هرمزگات بیایند.
وی تاکید کرد: بقای صید و صیادی و همچنین حفظ ذخایر آبزیان نیازمند عزم همگانی در برخورد با همه عوامل نابود کننده ذخایر آبزیان از جمله آلودگی‌های زیست محیطی، عوامل انسانی، فشار بر روی ذخیره گونه‌های مرغوب و... است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار