۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

پایان موفقیت آمیز لوله گذاری فاز ۲۱ پارس جنوبی

عملیات لوله گذاری فاز ۲۱ میدان گازی پارس جنوبی با قرار دادن آن در بستر دریا در نزدیکی سکو با موفقیت به پایان رسید و شناور سی مستر انجام این عملیات دریایی را برای فاز ۲۰ این میدان مشترک آغاز کرده است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۷۲۳
پایان موفقیت آمیز لوله گذاری فاز ۲۱ پارس جنوبی
به گزارش مانا، عملیات لوله گذاری بالغ بر ۱۰۳ کیلومتر معادل ۸۳۷۲ شاخه لوله فاز ۲۱ میدان گازی پارس جنوبی به عنوان یکی از پروژه‌های موسوم به ۳۵ ماهه با موفقیت به پایان رسید.
بر اساس این گزارش، مدت زمان اجرای عملیات لوله گذاری فوق ۵۵ روز کاری به طول انجامید و این عملیات در تاریخ ۲۲ مردادماه سال جاری با موفقیت پایان یافت.
مدیر پروژه فراساحل فاز ۲۱ پارس جنوبی همچنین با بیان اینکه بعد از پایان عملیات مذکور، شناور سی مستر در موقعیت فاز ۲۰ این میدان قرار گرفت و عملیات لوله گذاری این فاز را آغاز کرد،‌ گفت: در حال حاضر ادامه لوله گذاری معمول فاز ۲۰ نیز (از کیلومتر۶ این خط لوله) آغاز شده است که تا کیلومتر ۹۶ ادامه خواهد یافت.
وی همچنین زمان اجرای این عملیات را برای فاز ۲۰ پارس جنوبی بالغ بر ۵۰ روز عنوان کرد.
مهندس افشاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند موفقیت آمیز ساخت سازه‌های فازهای ۲۰ و ۲۱ این میدان مشترک در یارد شرکت مهندسی ساخت و تاسیسات دریایی ایران در خرمشهر نیز از قرار گرفتن طبقه فوقانی و سازه هلی دک به عنوان آخرین سازه سکوی فاز ۲۰ خبر داد و گفت: با قرار گرفتن این سازه در روز ۲۲ مردادماه، عملا سازه اصلی سکوی فاز ۲۰ آماده شده است.
مدیر پروه فراساحل فازهای ۲۰ و ۲۱ همچنین تصریح کرد: کل بخش فراساحل پروژه از پیشرفت ۷۳.۷۸ درصدی برخوردار است ( بخش لوله گذاری ۶۵.۸۳ درصد و بخش سکوها بالغ بر ۸۱ درصد) و در صورت تزریق پول به این پروژه، سکوی فاز ۲۱ امسال نصب خواهد شد‌.
ارسال نظرات
آخرین اخبار