۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

غرق شدن 40 نفر در آبهای مازندران

از ابتدای تابستان امسال تاکنون ، 40 نفر گردشگر در آبهای استان مازندران غرق شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هفت نفر کاهش همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۵۶۹
غرق شدن 40 نفر در آبهای مازندران

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران و دبیر ستاد ساماندهی طرح های سالم سازی دریا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده از ابتدای تابستان تاکنون 40 نفر در آبهای مازندران غرق شده اند.
علی شادمان، با اشاره به روند کاهشی میزان غرق شدگی در آبهای خزر گفت: این در حالی است که سال گذشته در همین موقع از سال 47 نفر در آبهای استان غرق شده بودند.
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند که دریا همچنان جان انسان ها را می گیرد و همیشه مهربان نیست، بنابراین باید تحت شرایط مناسب وارد آب شوند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اذعان داشت: افراد غرق شده در خارج از طرح های سالم سازی غرق شده اند.
وی گفت: همچنین شنا کردن در شب و نیمه شب یکی از مهمترین دلایل غرق شدگی مسافران طی این مدت بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد: در ادامه فصل تابستان با توجه گردشگران نسبت به خطرات احتمالی شنا در دریا و توجه آنان به توصیه های ناجیان غریق شاهد کاهش چشمگیر غرق شدگی در دریای مازندران باشیم.
شادمان با اشاره به فعال بودن 94 طرح سالم سازی دریا در طول نوار ساحلی مازندران خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان های ساحلی استان طرح سالم سازی وجود دارد.
وی اذعان داشت: گردشگران باید دقت کنند برای حفظ جان خود حتماً در طرح های سالم سازی دریا نسبت به شنا کردن اقدام کنند.
دبیر ستاد ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران در ادامه به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی اشاره کرد و گفت: از هم اکنون تدابیر لازم برای استقبال از این گردشگران فراهم شده است.
وی با اشاره به تعطیلی روز سه شنبه اظهار داشت: پیش بینی می شود در این زمان شاهد افزایش میزان ورود گردشگران به استان مازندران باشیم.
وی از گردشگران تقاضا کرد: با رعایت اصول ایمنی، شنا کردن در طرح های سالم سازی، توجه به توصیه های ناجیان غریق و رعایت مسائل اخلاقی سفر به یادماندنی را برای خود رقم زنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تاکید کرد: در تابستان سال گذشته در مجموع 20 میلیون اقامت شب در استان مازندران به ثبت رسید.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش میزان ورود گردشگران به مازندران در مقایسه با تابستان سال گذشته باشیم.
شادمان یادآور شد: آمارهای ثبت شده حاکی از آن بود که در ایام تعطیلات عید فطر امسال از افزایش 40 درصدی ورود گردشگر به مازندران برخوردار بودیم اما از هم اکنون نمی توان میزان رشد گردشگری مازندران در تابستان امسال را برآورد کرد.
وی افزایش اشتیاق مردم به سفر و گرم بودن آب و هوا در سایر نقاط کشور را از جمله دلایل افزایش میزان گردشگران ورودی به استان مازندران عنوان کرد.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، تدارکات لازم برای استقبال از گردشگران ورودی به استان مازندران در دور دوم سفرهای تابستانی دیده شده است که امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به آنها ارائه دهیم.

برچسب ها: غرق شدن
ارسال نظرات
آخرین اخبار