۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

پیش بینی کاهش صید میگو در شمال غرب خلیج فارس

معاون صید و صیادی شیلات خوزستان پیش بینی کرد صید میگو در دوره جدید که از دهم مرداد ماه به مدت 45روز در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس انجام می شود با کاهش قابل توجهی روبرو شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۵۴۵۱
پیش بینی کاهش صید میگو در شمال غرب خلیج فارس
کوروش سیار در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: به دلیل کاهش ذخایر آبزیان ناشی از صید بی رویه و غیرقانونی ، صید میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس هرساله با کاهش 5تا 10درصدی روبرو خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در دوره گذشته در سال 1393(10 مرداد تا 25شهریور) 790تن میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شده است از کاهش میزان صید میگو ابراز نگرانی کرد و گفت: باید دوره ممنوعیت صید میگو در این صیدگاه افزایش یابد تا امکان بازیابی ذخایر آبزیان فراهم شود.
معاون صید و صیادی شیلات خوزستان با بیان اینکه دو دوره آزاد سازی صید میگو در تابستان و پاییز در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس و خوریات ماهشهر از سوی شیلات خوزستان اعلام می شود افزود: متاسفانه برخی بدون توجه ممنوعیت صید میگو ، اقدام به صید می کنند که در صورت مشاهده بشدت با متخلفان برخورد می شود.
در دوسال اخیر به دلیل فشار بیش از حد به منابع آبزیان صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس ، سهم 15درصدی صید بنادر صیادی خوزستان به 9درصد کاهش یافته است.
پارسال 48هزار تن ماهی و میگوی دریایی از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد که نسبت به سال ماقبل آن دو هزار تن کاهش یافت.
ماهی و میگو در سبد غذایی خانوارهای خوزستانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار