۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

حضور گروه کشتیرانی در نخستین نمایشگاه تامین اجتماعی

نخستین نمایشگاه تامین اجتماعی، سرمایه گذاری و توسعه پایدار صبح امروز در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۴۲۴
حضور گروه کشتیرانی در نخستین نمایشگاه تامین اجتماعی به گزارش خبرنگار مانا در این نمایشگاه که با حضورمدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل ایمیدرو ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی( شستا) ، صالح بن ناصر العریمی رئیس کمیسیون فنی ایسا از کشور عمان و مدیران نهادهای اقتصادی دولتی ،نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی کشور و معاونین و مدیران عامل شرکت های تابعه گروه کشتیرانی افتتاح شد بیش از 200 شرکت وابسته به سازمان تامین اجتماعی که در زمینه حمل و نقل، بهداشت و درمان، دارو، صنایع ، بازرگانی، نفت و گاز، پتروشیمی ، ارتباطات و ... فعالیت می کنند حضور دارند.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی پیامی برگزاری چنین نمایشگاهی را در راستای رونق اقتصادی کشور عنوان کرده و خواستار سرمایه گذاری بنگاههای اقتصادی در بخش های تولیدی شد.
دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در افتتاح نمایشگاه با اشاره به مزایای قانون تامین اجتماعی ،سیر واگذاری واحدهای مختلف اقتصادی به سازمان تامین اجتماعی را برشمرد.
وی در ادامه به نهادهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی پرداخت و گفت: متاسفانه بین شستا و سایر نهادها در تامین اجتماعی هم افزایی وجود نداشت اما در حال حاضر حرکت به سمت هم افزایی است.
وی کل بدهی های دولت به صندوق تامین اجتماعی از سال 1354 تا سال 1384 را حدود 4200 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این میزان در دولت نهم و دهم به 60 هزار میلیارد تومان رسید.
نوربخش گفت: برای ادغام بنگاه های اقتصادی تحت پوشش سازمان برنامه ریزی شده است. 
وی با اشاره بر لزوم پرهیز از بخشی نگری افزود: سرمایه گذاری در صندوق تامین اجتماعی الزامی و یک فرصت برای اقتصاد کشور است و سازمان تامین اجتماعی عامل و موتور توسعه است و می تواند در توسعه ملی نقش بسزایی داشته باشد.
در ادامه مراسم مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو با بیان اینکه نظام جامع تامین اجتماعی بدون توسعه پایدار عملی نیست گفت: در حال حاضر حدود 40 میلیون نفر یعنی بیش از سه چهارم جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است ودر صورتیکه این سازمان حمایت شود توسعه پایدار اتفاق می افتد.
وی افزود: اقتصاد و توسعه پایدار کشور بدون تقویت حوزه تامین اجتماعی امکانپذیر نیست و اگر طی برنامه ششم چالش ها اصلاح نشود بحران جدی برای کشور بوجود می آید. 
گزارش خبرنگار مانا حاکی است در این نمایشگاه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال خویش خدمات ارائه شده به مشتریان را در معرض بازدیدکنندگان قرار داده است.

برچسب ها: تامین اجتماعی
ارسال نظرات
آخرین اخبار