۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

جزئیات وضعیت اتباع کشتی های توقیفی در چابهار

فرماندار چابهار جزئیاتی از وضعیت اتباع 10 کشتی صیادی چینی توقیفی در آبهای چابهار را تشریح کرد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۵۳۹۶
جزئیات وضعیت اتباع کشتی های توقیفی در چابهار

احمدموهبتی به مانا گفت:گفت: اتباع چینی پس از توقیف کشتی ها درون کشتی و داخل آب توقیف شده اند و از همان جا از سوی مامورین نظارت می شوند.
وی با بیان اینکه ۱۰ کشتی ترال وارد حوزه آبهای سرزمینی شده اند که به دلیل نداشتن مجوز توقیف شده‌اند ادامه داد: به سبب نداشتن مجوز ماهیگیری این کشتی ها متوقف شده اند و مراحل قانونی از طریق وزرات امور خارجه در حال پیگیری است.
وی در پاسخ به اینکه این کشتی ها چه مدت در آبهای ایران ماهیگیری کرده اند تصریح کرد: کشتی ها به محض ورود متوقف شده اند و موفق به هیچ عملیات صیدی نشده اند.
فرماندار چابهار بیان کرد: اتباع چینی پس از توقیف کشتی ها درون کشتی و داخل آب توقیف شده اند و از همان جا از سوی مامورین نظارت می شوند.
وی با بیان اینکه دلیل ورود این کشتی ها به آبهای ایران تاکنون مشخص نشده است خاطر نشان کرد:در رابطه با حکم مجازات اینها قاضی باید تصمیم بگیرد شاید پس از پیگیری علت ورود این کشتی ها اشکال فنی در دستگاه های رادار باشد که در این صورت حکم ها متفاوت خواهند بود.
موهبتی همچنین افزود: اگر برای اقدام ضد امنیتی یا صید نیز وارد آبهای زیر زمینی شده باشند این حکم متفاوت خواهد بود.
برخی منابع رسمی پیش از این به رسانه‌ها گفته اند این کشتی ها به گفته ناخدا ها و ملوانان آنها در حدود یک هفته در آب های سرزمینی ایران در محدود 5 مایلی در حال صید و صیادی بوده اند.
به گفته آنان حدود 70 تا 80 نفر خدمه در این 10 فروند کشتی صیادی چینی حضور دارند که بررسی ها برای نحوه برخورد با این اقدام غیرقانونی در حال انجام است.
به گفته کارشناسان محیط زیست، صید ماهی به روش "ترال" خسارات زیادی به محیط زیست کف اقیانوس وارد می‌کند، این صید سبب اغتشاش در زندگی جانداران کف دریا شده و باعث مرگ مرجان هایی دریایی نیز می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار