۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

ساخت بندر چمخاله در سال جاری آغاز می شود

به زودی سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور ساخت بندر باری و مسافری چمخاله بر اساس مصوبه هیئت دولت انتخاب خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۲۷۵
ساخت بندر چمخاله در سال جاری آغاز می شود

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان به خبرنگار مانا از احداث بندر باری و مسافری در چمخاله خبر داد و گفت: در راستای انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت این بندر در چمخاله فراخوانی از طریق روزنامه های کثیروالانتشار اعلام شده که در پی آن تعدادی سرمایه گذار بخش خصوصی به اداره کل بنادر و دریانوردی استان مراجعه کردند.
سید علی نعیمی اذعان داشت: با توجه به علاقه مندی تعداد زیادی سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت بندر چمخاله، پیش بینی می شود ظرف چند ماه آینده شاهد انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت بندر باری و مسافری چمخاله باشیم.
وی اذعان داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت عملیات اجرایی ساخت بندر باری و مسافری چمخاله پس از انتخاب سرمایه گذاری با سرعت قابل توجه پیش خواهد رفت.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: پیش بینی می شود نیمه دوم سال جاری شاهد آغاز ساخت این بندر باری و مسافری باشیم.
به گفته نعیمی با ساخت این بندر، ظرفیت جابه جایی کالا و مسافر از طریق دریا در استان گیلان افزایش خواهد یافت.

توسعه زیرساختهای بندر انزلی با حضوربخش خصوصی 
وی در ادامه سخنان خود گفت: با پیگیریهای به عمل آمده و برنامه های پیش بینی شده در جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر گیلان به ویژه بندر انزلی با سه شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی قرارداد منعقد شد.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، حجم سرمایه گذاری این قراردادهای توسعه ای در بندر انزلی در مجموع 225 میلیارد ریال بوده است.
وی اذعان داشت: در این راستا با دو سرمایه گذار بخش خصوصی جهت ساخت انبار سرپوشیده تخصصی قرار داد منعقد شده است.
نعیمی تاکید کرد: حجم سرمایه گذاری برای ساخت این دو انبار سرپوشیده 50 میلیارد ریال خواهد بود که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین خواهد شد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه یادآور شد: این انبارها در زمینی به وسعت 15 هزار متر مربع در بندر انزلی احداث می شود و سرمایه گذار باید ظرف شش ماه این انبارها را به اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تحویل دهد.
وی گفت: همچنین به منظور ساخت سیلوی غلات به ظرفیت 45 هزار تن با شرکت کشتیرانی دریای خزر قراردادی منعقد شد که حجم سرمایه گذاری به منظور ساخت این سیلو از سوی شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی، 173.5 میلیارد ریال برآور شده است.
این مقام مسئول در استان گیلان تاکید کرد: طی سالهای اخیر این نوع قرارداد با بخش خصوصی در زمینه ایجاد زیرساختهای بندری در بندر انزلی بی سابقه بوده است.
نعیمی اظهار داشت: به زودی خبرهای خوبی در خصوص جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت احداث زیرساختهای تجاری در بندر انزلی و سایر بنادر تابعه استان گیلان اعلام خواهد شد.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: با توجه به پتانسیل های بندری و زیرساختهای مناسب در این بندر و نیز با عنایت به قرار گیری بندر انزلی در منطقه آزاد، از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت به عمل می آید تا در تمام زمینه ها به ویژه ایجاد زیرساختهای تجاری و مسافری در بندر انزلی و بنادر تابعه استان گیلان ورود یابند.

 

برچسب ها: بندر چمخاله
ارسال نظرات
آخرین اخبار