روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

ارایه طرح اولیه احداث پل خط آهن بر روی اروندرود

مدیرکل راه آهن جنوب از ارایه طرح اولیه احداث پل خط آهن بر روی اروندرود در مسیر شلمچه به بندر بصره خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۵۲۳۰
ارایه طرح اولیه احداث پل خط آهن بر روی اروندرود عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه طرف عراقی نیز با طرح اولیه احداث پل خط آهن بر روی آبراه اروندرود توسط کارشناسان ایرانی موافقت کرده است افزود: متخصصان ایرانی توانایی احداث این پل بسیار حساس را دارند.
وی اظهار داشت: به منظور تامین اعتبار طرح، مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی انجام و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز منعکس شده است.
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: راه آهن جمهوری اسلامی منتظر تخصیص اعتبار است که به محض واگذاری اعتبارعملیات اجرایی این پل مهم که کلید مسیر ریلی خط آهن شلمچه به بصره است شروع می شود.
درویش زاده افزود: در پی سفر وزیر راه و حمل ونقل عراق به ایران ، توافق های لازم صورت گرفته و قرار است پل روی اروندرود به طول 700متر توسط متخصصان ایرانی ساخته شود.
وی گفت: با توجه به این که دهانه وسط پل به منظور تردد کشتی ها به صورت "بازشو" ساخته خواهد شد از فناوری خاصی برخوردار خواهد بود .
وی اعتبار لازم برای ساخت این پل را یک هزار و 500میلیارد ریال عنوان کرد و گفت :با اتصال خط آهن خرمشهر به بصره ، علاوه بر اینکه ارتباط ریلی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای شرق مدیترانه برقرار می شود امکان ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اروپا نیز فراهم خواهد شد.
هم اکنون خط آهن خرمشهر به شلمچ هبه طول 16کیلومتر به بهره برداری رسیده و مسیر ریلی شلمچه به بصره به طول 37کیلومتر دردست انجام است.
برچسب ها: اروند
ارسال نظرات
آخرین اخبار