۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

مدیریت بندر صیادی رستمی بوشهر واگذار شد

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر از واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی رستمی بوشهر به بخش خصوصی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۷۵
مدیریت بندر صیادی رستمی بوشهر واگذار شد

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی، مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی رستمی به بخش خصوصی واگذار شد.

حسین بهمن یاری، ادامه داد: بندر صیادی رستمی به عنوان نهمین بندر صیادی استان بوشهر محسوب می شود که مدیریت بهره برداری و نگهداری آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی بوشهر از سال 87 آغاز شده است گفت: در این مدت مدیریت بنادر صیادی صلح آباد،دیلم،نخل تقی،عامری،دیر،جلالی، گناوه و بوشهر به تعاونیهای صیادی مربوطه واگذار شده است که اخیراً نیز بندر رستمی نیز به جمع بنادر واگذار شده پیوست.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر در ادامه سخنان خود تاکید کرد: طی این مدت عملکرد تعاونی های صیادی حاکی از عملکرد مثبت و ارتقاء کیفیت بنادر صیادی در زمان واگذاری امور صیادی به بخش خصوصی بوده است.
وی تاکیدکرد: اما باید توجه داشت هر چند که مدیریت این بنادر صیادی در اختیار تعاونی های صیادی بخش خصوصی است اما نظارت اداره کل شیلات استان هیچ گاه از عملکرد آنها قطع نخواهد شد.
بهمن یاری با اشاره به اینکه واگذاری مدیریت این بنادر به بخش خصوصی به صورت اجاره ای و مدت دار است، خاطرنشان کرد: در صورتی که اداره شیلات استان از عملکرد این تعاونی ها راضی نباشد مدت واگذاری را تمدید نخواهد کرد و مدیریت آن بندر را به تعاونی دیگری واگذار می کند.
وی با اشاره به اینکه بندر صیادی رستمی مطابق با طرح جامع بنادر صیادی ساخته شده و ازتمام استانداردهای لازم برخوردار است، ادامه داد: در این بندر صیادی بیش از هزار و 200 نفر اشتغال دارند.
به گفته مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر، این بندر صیادی ظرفیت صید حدود دو هزار تن صید را به صورت سالانه دارد.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: به منظور ساخت بندر صیادی رستمی در مجموع 143 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده بود.
بهمن یاری خاطرنشان کرد: دو موج‌شکن اصلی به طول هزار و 72 متر و موج‌شکن فرعی به طول 644 متر و طول دایک حفاظتی 368 متر از جمله ویژگی های بندر صیادی رستمی محسوب می شود.
به گفته وی، به منظور ساخت بندر صیادی رستمی مساحتی به حجم 216 هزار متر مکعب داخل دریا لایروبی شده است.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه طول اسکله بندر رستمی 130 متر است، تاکید کرد: همچنین بندر صیادی رستمی دارای بیش از 12 هزار متر مربع فضای سبز است.
بندر صیادی بندرگاه امسال به بخش خصوصی واگذار می شود
وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: هم اکنون واگذاری بندر صیادی بندرگاه در دستور کار اداره کل شیلات استان بوشهر قرار گرفته است.
بهمن یاری عنوان کرد: در همین راستا مقدمات لازم برای فراهم کردن شرایط واگذاری این بندر به تعاونی صیادی بخش خصوصی در حال انجام است.
این مقام مسئول در استان بوشهر گفت: پیش بینی می شود امسال شاهد واگذاری این بندر صیادی به تعاونی بخش خصوصی باشیم.
وی یادآور شد: با واگذاری بندر صیادی بندرگاه به تعاونی صیادی بخش خصوصی تمام بنادر صیادی استان به بخش خصوصی واگذار شده اند.
مدیرکل اداره شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: بندر صیادی بندرگاه در شهرستان بوشهر واقع شده است.

 

برچسب ها: بندر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار