۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

5 نفر در آبهای مازندران غرق شدند

در تعطیلات اخیر عید فطر پنج نفر گردشگر در اثر غرق شدگی در آبهای مازندران جان خود را از دست دادند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۲۳
5 نفر در آبهای مازندران غرق شدند

علی شادمان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از پزشک قانونی استان مازندران طی تعطیلات اخیر از تاریخ بیست و پنجم لغایت بیست و هشتم تیرماه، پنج نفر گردشگر در آبهای استان مازندران غرق شدند.
وی با اشاره به اینکه چهارنفر از این غرق شدگان مرد و یک نفر زن بوده اند، خاطرنشان کرد: این افراد در آبهای شهرستان های نوشهر، عباس آباد و محمود آباد غرق شده اند.
دبیرستاد ساماندهی سواحل استان مازندران اذعان داشت: همچنین بر اساس آمار اعلام شده ناجیان غریق در طول نوار ساحلی مازندران موفق به نجات هزار و 400 نفر از حادثه دیدگان شده اند.
شادمان در ادامه سخنان خود اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر غرق شدن 12 نفر در آبهای مازندران در ایام تعطیلات عید فطر را تکذیب کرد.
وی یادآور شد: در ایام تعطیلات عید فطر سال گذشته 11 نفر از هموطنانمان در آبهای استان مازندران غرق شده بودند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران متذکر شد: آمار غرق شدگی درتعطیلات اخیر حاکی از کاهش چشمگیر میزان غرق شدگی در آبهای استان است.
وی مهمترین دلیل این امر را افزایش ارتقای کیفیت طرح های سالم سازی در استان مازندران عنوان کرد و گفت: در مدت تعطیلات ناجیان غریق، فرمانداران ، مدیران طرح های سالم سازی برای خدمات رسانی به گردشگران حضور جدی داشتند.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: قصد داریم تا پایان فصل تابستان نسبت با ارائه خدمات مناسب در طرح های سالم سازی دریا با جدیت بیشتری عمل کنیم تا شاهد کاهش آمار غرق شدگان در مجموع فصل تابستان باشیم.
وی اظهار داشت: همچنین با هماهنگی های که در دست انجام است ناجیان غریق نیز در طول نوار ساحلی استان حضور جدی تری خواهند داشت.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران اعلام کرد: نمی توان به طور صددرصد حضور مردم در نقاط خطر آفرین را کنترل کرد چرا که متاسفانه بعضی افراد هنگام شب برای شنا کردن وارد آب می شوند اما با این وجود مسئولان استانی نهایت تلاش خود را برای کاهش تلفات ناشی از غرق شدگی خواهند داشت.
ورود بیش از 3 میلیون نفر گردشگران به مازندران 
حسنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مانا از حضور بیش از سه میلیون نفر گردشگر به استان مازندران خبر داد و گفت: این آمار اخذ شده بر اساس اقامت نفر شب محاسبه شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: این آمار از تاریخ بیست و پنجم لغایت بیست و هشتم تیر ماه توسط فرمانداران 22 شهرستان استان محاسبه و اعلام شده است.
وی عنوان کرد: با توجه به اعلام اداره هواشناسی مبنی بر بارندگی در استان مازندران طی تعطیلات عید فطر، پیش بینی می شد با کاهش ورود گردشگران همراه باشیم اما برخلاف انتظار میزان ورود گردشگران به استان مازندران به حدی بود که از پیش بینی صورت گرفته نیز به طور چشمگیری بالاتر بود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: ورود تعداد زیادی گردشگر به استان مازندران ما را برآن داشت تا با هماهنگی با آموزش و پرورش نسب به تخصیص تعداد بیشتری از مدارس برای اقامت مسافران اقدام کنیم.
وی افزود: همچنین اداره وزرش و جوانان نیز سالن های ورزشی خود را برای اقامت احتمالی گردشگرانی که نتوانند در زیرباران چادرهای خود را برپا کنند کرده بود.
حسنی با بیان اینکه بیشترین حجم گردشگران ورودی به مازندران در بخش غربی استان متمرکز می شوند، خاطرنشان کرد: در تعطیلات اخیر نیز بیشترین میزان تراکم گردشگران در حدفاصل بابلسر تا رامسر متمرکز شده بودند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بیان کرد: پیش از این تدارکات لازم جهت استقبال از گردشگران ورودی به استان در قالب ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان و با حضور نمایندگان ارگان های مرتبط با سفر دیده شده بود.
وی در پایان گفت:همچنین در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران فرمانداران شهرستان های ساحلی در طول تعطیلات نظارت شبانه روزی بر عملکرد طرح های سالم سازی دریا داشتند تا شاهد کاهش غرق شدگان در آبهای مازندران باشیم.

برچسب ها: غرق شدن
ارسال نظرات
آخرین اخبار