۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

چگونه عادت عرضه مازاد را ترک کنیم؟

عرضه مازاد کانتینربرها در عرصه حمل و نقل که باعث لطمه به سود کشتیرانی ها شده است به درمان نیاز دارد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۰۷۶
چگونه عادت عرضه مازاد را ترک کنیم؟
به گزارش گروه بین الملل مانا، کارشناسان موسسه تحقیقاتی Drewry عادت کشتیرانی ها مبنی بر ورود کانتینربرهای جدید را در مرحله خطر اعلام کردند و بر آن شدند تا هشدار لازم در این زمینه را کشتیرانی های کانتینری اعلام کنند.
این عادت که از طرف کارشناسان موسسه Drewry "رفتار کشنده" لقب گرفته است باعث لطمه به سود کشتیرانی ها شده است.
مازاد عرضه کشتی بهمراه کاهش تقاضا و کرایه های پایین به عقیده کارشناسان Drewry موجبات ضرر برخی کشتیرانی ها در سال 2015 را فراهم می کند. موسسه Drewry در گزارش خود آورده است: بهای پایین نفت و هزینه های کشتی کمکی به سودرسانی شرکت های کشتیرانی نمی کند چرا که کشتیرانی ها در رقابت با رقبای خود، باعث سقوط کشتیرانی ها به کف شده اند.
براساس نظر کارشناسان Drewry، کاهش بی سابقه قیمت کانتینر در 10 سال گذشته هم نتوانسته است سودی را به جیب کشتیرانی ها بیاورد. ورود 10 تا 15 فروند کانتینربر در هر سه ماه اثرات مخربی بر بازار حمل و نقل کانتینری خواهد داشت.
در ماه ژولای شاهد افزایش کرایه ها بودیم که دلیل آن کاهش عرضه و افزایش تقاضا در خط آسیا – شمال اروپا بود اما این موضوع چندی به طول نینجامید و رفتار کشنده مازاد عرضه کشتی ها بار دیگر رخ نشان داد.
کارشناسان توقف این رفتار را در گروی پرهیز از سفارش ساخت جدید و افزایش چشمگیر کشتی های وارداتی دانستند. این کارشناسان اجرای سریع و مستبدانه این راهکار را تنها راه نجات حمل و نقل کانتینری دانستند.
برچسب ها: کانتینربر
ارسال نظرات
آخرین اخبار