۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

آینده روشن برای LNG

در بازار کساد کنونی حمل ونقل LNG در سال جاری شاهد رخدادهای بزرگی در این زمینه بودیم.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۰۲۰
آینده روشن برای LNG
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت Shell گروه BG را به قیمت 80 میلیارد دلار خریداری کرد.
جان فردریکسن یک شرکت جدید با نام Exmao LNG تاسیس کرد که به بقای Flex LNG کمک شایانی می کند.
دو شرکت Stolt-Nielsen و گلار در سایز کوچک با یکدیگر همکاری می کنند و اینها همه اقداماتی هستند که بازار کند و کساد کنونی حمل LNG را برای رشد و توسعه آماده می کند که البته به زودی محقق نمی شود.
براساس این گزارش، نرخ های Spot در حالت پایین باقی مانده اند بطوریکه اجاره روزانه یک کشتی حمل LNG با گنجایش 155 تا 165 هزار مترمکعب 30 هزار دلار به ثبت رسیده است.
اجاره سالانه چنین کشتی هایی نیز 36 هزار و 500 دلار به ازای هر روز است که هیچ تفاوتی با هفته قبل نداشته است.
به هرحال این گزارش بر طولانی مدت بودن سرمایه گذاری بر روی صنعت حمل و نقل LNG تاکید دارد. بویژه زمانیکه قیمت کشتی حمل LNG بر روی 200 میلیون دلار است.
پیش بینی تولید دو برابری LNG طی دهه آینده در آمریکای شمالی و استرالیا، کافیست تا سرمایه گذاران این عرصه از حمل و نقل را خوش بین نگه دارد. مدیرعامل شرکت Awilco LNG اظهار داشت: 10 درصد کل تولید گاز LNG در سال 2014، در سال جاری از استرالیا و آمریکا روانه بازار خواهد شد و امیدواریم کرایه ها جان دوباره بگیرد و بازار LNG را رونق بخشد.
در سال جاری شاهد سفارش 21 فروند کشتی حمل LNG بودیم که نسبت به سفارش 33 فروند در شش ماهه نخست سال 2014، کاهش را نشان می دهد. کارشناسان افزایش نرخ های Spot و افزایش بهای قراردادهای بلند را در این زمینه از حمل و نقل پیش بینی می کنند. تا رسیدن به این زمان که از سال 2016 به بعد بوقوع خواهد پیوست، کشتی داران و فعالان حمل LNG خود را آماده خواهند کرد.
برچسب ها: LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار