۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
به بهانه ورود خطوط کشتیرانی خارجی به کشور؛

در بنادر ظرفیت مازاد هم داریم

در حال حاضر حداقل 6 خط کشتیرانی بین المللی به بنادر ایران رفت و آمد می کنند که این تعداد در صورت لغو احتمالی تحریم ها مسلما افزایش خواهد یافت.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۴۸۳۹
در بنادر ظرفیت مازاد هم داریم
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تردد حداقل 6 خط بین المللی در بنادر کشور گفت: در چند ماه اخیر علاقه مندی، مذاکرات، حضور و مراجعه از طرف اکثر خطوط کشتیرانی معتبر بین المللی انجام شده است. البته ملاقات ها و مذاکراتی هم از جانب سازمان بنادر صورت گرفته که نتیجه همه این مذاکرات نشان می دهد تمام شرکت ها و خطوط به طور جدی علاقه مندند که در بخش کشتیرانی، خدمات دریایی و سرمایه گذاری و در حوزه های بندری و دریایی حضور داشته باشند.
جلیل اسلامی با بیان اینکه تعدادی از شرکت ها در حال آماده سازی سیستم های عملیاتی و برنامه سفرهای کشتی های خود به منطقه و ایران هستند افزود: مذاکرات و مقدمات اولیه برای سرمایه گذاری سایر شرکت ها نیز فراهم شده است.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی شرایط مذاکرات هسته ای را بر سرعت ادامه روند حضور خطوط و شرکت های خارجی به بنادر بسیار موثر دانست.
وی در خصوص اثرات حضور خطوط کشتیرانی به بنادر گفت: با توجه به نوع و ساختار تجاری کشور و نوع کالاهای ورودی از طریق کشتیرانی های داخلی و بین المللی، ارائه خدمات بهتر و تنوع خطوط برابر است با ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به صاحبان کالا در اقصی نقاط دنیا.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بنادر ظرفیت لازم برای پهلوگیری خطوط جدید را دارند یا خیر گفت: پیش از اینکه خطوط از بنادر بروند نیز ظرفیت های بنادر پاسخگوی ترافیک ورودی به بنادر بود.
اسلامی با اشاره به ظرفیت 200 میلیون تنی تخلیه و بارگیری در بنادر گفت: در حال حاضر حجم تجارت دریایی کشور حدود 160 میلیون تن در سال است که با توجه به این رقم ما ظرفیت مازاد هم داریم.
وی سپس به طرح های توسعه ای بنادر از جمله تجهیز فاز 3 بندر شهید رجایی ،طرح های توسعه ای بندر بوشهر ،امام خمینی، چابهار و طرح های توسعه ای بنادر شمال کشور اشاره کرد و گفت: با انجام این طرح ها بنادر به صورت کامل پاسخگوی ترافیک ورودی به کشور خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار