۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

تدریس سه رشته جدید دریایی در دانشگاه بوشهر؛بزودی

رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر از تدریس رشته های جدید محیط زیست دریا، آلودگی دریا و گیاهان دریایی در این دانشکده خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۶۸۹
تدریس سه رشته جدید دریایی در دانشگاه بوشهر؛بزودی

دکتر پرویز باورصاد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حکم ریاست دانشگاه خلیج فارس و به استناد مجوزهای هیئت دولت و دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری از سال 89 آغاز به کار کرده است.
رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: با تصویب شورا و هیات امنای دانشگاه با ایجاد دانشکده و 10 رشته جدید کارشناسی ارشد دریایی در دانشکده موافقت شد.
وی با اشاره به اینکه دانشکده علوم وفنون دریایی یک دانشکده بین رشته ای است، خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه دانشکده با همکاری سایر دانشکده ها و مرکز مطالعات دانشگاه و همچنین تفاهم نامه های با مراکز تخصصی دریایی نظیر موسسه ملی اقیانوس شناسی، سازمان محیط زیست، شیلات، و سازمان بنادر و دریانوردی و ... انجام شده است.
رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح علمی دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، افزایش رشته های دریایی در این دانشکده همواره در دستور کار قرار دارد.
رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در ادامه سخنان خود بیان کرد: در این راستا به زودی رشته های محیط زیست دریا، آلودگی دریا و گیاهان دریایی در این دانشکده تدریس خواهد شد.
به گفته دکتر باورصاد، این رشته های علوم دریایی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر تدریس خواهند شد.
وی تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پذیرش دانشجو در این رشته ها در دانشکده علوم وفنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر باشیم.
وی یادآور شد: بیوتکنولوژی دریا، مدیریت حمل و نقل دریایی، محیط زیست دریا، زیست دریا با چهار گرایش (جانوران، گیاهان، آلودگی، بوم شناسی)، اقیانوس شناسی، مهندسی سواحل، شیمی دریا، سازه های دریایی، معماری کشتی و فرآوری محصولات شیلات از جمله رشته های مصوب هیات امنای دانشگاه برای تدریس در دانشکده علوم و فنون دریایی محسوب می شوند.
دکتر باورصاد در ادامه سخنان خود بیان کرد: مجوز رشته بیوتکنولوژی دریا در سال 1389 اخذ و 5 دانشجوی اولین ورودی در مهر 1390 در این رشته مشغول به تحصیل شدند.
وی اظهار داشت: همچنین مجوز رشته مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای در سال 1390 اخذ و 3 دانشجوی ورودی در بهمن 1390 در این رشته آغاز به تحصیل کردند.
این مقام مسئول در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاکید کرد: مجوز رشته های معماری کشتی در سال 1390 اخذ و 4 دانشجوی ورودی در بهمن 1391 مشغول به تحصیل و مجوز رشته کارشناسی ارشد معماری کشتی در سال 1390 اخذ و 5 دانشجوی اولین ورودی در مهر 1391 در این رشته مشغول به تحصیل شدند.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته توسط هیات امنای دانشکده قصد داریم زمینه های اخذ بورسیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در این دانشکده فراهم کنیم.
رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاکید کرد: همچنین استخدام اساتید مجرب و برجسته یکی دیگر از اهداف این دانشکده است.
وی گفت: برای ورود رشته های جدید در دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر ابتدا ایجاد آن رشته در دانشگاه مصوب می شود سپس برای تایید نهایی به شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می شود.
وی اذعان داشت: پس از تصویب نهایی ایجاد آن رشته جدید، رشته مورد نظر جز اسناد وزارت علوم،تحقیقات و فناوری خواهد شد و سایر دانشگاه ها نیز می توانند نسبت به تدریس آن اقدام کنند.
دکتر باورصاد تاکید کرد: از زمان درخواست ایجاد یک رشته جدید در دانشکده تا اجرایی شدن آن حداقل سه سال به طول خواهد انجامید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار