۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

لزوم افراد متخصص درشرکت های فراساحلی

یکی از روش های توسعه صنعت فراساحل این است که از افراد متخصص در مالکیت و اداره این شرکت ها سهیم شوند تا ناپایداری های تغییر مالکیت جبران شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۲۵۵۱
لزوم افراد متخصص درشرکت های فراساحلیبه گزارش مانا محمد زهرایی کارشناس شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی ایران در میزگرد سمینار بررسی سیاست‏های دولت در صنایع فراساحل ضمن بیان این مطلب گفت : مساله مالکیت شرکت های بزرگ یک چالش بسیار بزرگ برای کشور است. این شرکت ها یک مساله ملی و نشان دهنده ظرفیت تکنولوژی کشور هستند.
وی در ادامه تصریح کرد :شرکت هایی مانند مهندسی ساخت تاسیسات دریایی و صدرا شرکت های بزرگی هستند و نمی توانند به راحتی توسط بخش خصوصی اداره شوند.توجه به این شرکت ها و سیستم مالکیتی آنها بسیار دارای اهمیت است.
وی در ادامه با اشاره به لزوم بررسی صلاحیت مالکین این گونه شرکت ها افزود: باید بررسی شود که آیا مالکین شرکت های بزرگی مانند صدرا صلاحیت اداره آن را دارند.
زهرایی گفت: مشکلی که برای ظرفیت سازی داخلی وجود دارد همین مساله است با افزودن ظرفیت ها می توان فعالیت های بیشتری در داخل کشور انجام داد.
وی تصریح کرد: مالکیت این شرکت ها معمولا توسط شرکت های نیمه خصوصی اداره می شود که هیئت مدیره آنها مرتب تغییر می کند که معمولا با این صنعت آشنا نیستند این درحالیست که صنعت فراساحل صنعت پیچیده ای است و باید افرادی وارد این صنعت شوند که حداقل چندین سال در آن فعالیت کرده باشند. افراد خارج از این صنعت نمی توانند در این صنعت موفق شوند.
این فعال صنعت فراساحل در ادامه گفت : یکی از روش های توسعه صنعت فراساحل این است که از افراد متخصص در مالکیت و اداره شرکت ها سهیم شوند تا ناپایداری های تغییر مالکیت جبران شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار