تقاضا برای ساخت کشتیهای کانتینری، LNG، تانکر و حمل خودرو سود سرشاری را نصیب کارخانههای کشتیسازی بزرگ ژاپنی، کره جنوبی و چین کرده که همین کار باعث شده نرخهای ساخت کشتی به مرور زمان بیش از ۶۰ درصد بالاتر رود.
شرکت NYK ژاپن فنّاوری جدیدی را به منظور تشخیص مشکلات ماشینآلات کشتی قبل از تبدیل شدن به مشکلات مضاعف ابداع کرده است، این دستگاه یک میله شنود الکتریکی است که به گوشی هوشمند و رایانه متصل شده و کارکنان کشتی را در جریان بروز مشکلات قرار میدهد.
نصب بادبانهای فولادی و کامپوزیت بر روی کشتیهای فلهبر باعث کاهش ۲۰ درصدی یا ۶ تُن سوخت در روز میشود.
شرکت ژاپنی NYK اولین کشتی ۹۵ هزار تُنی حامل زغال سنگ با سوخت LNG را به ناوگان خود ملحق کرد.
۲۱ فروند کشتی با سوخت LNG در ماه آگوست و ۱۲ فروند کشتی با سوخت متانول در ماه سپتامبر به یاردهای کشتیسازی جهان سفارش داده شدهاند که بر اساس بررسیهای موسسه DNV این دو نوع سوخت به عنوان سوخت محبوب صنعت کشتیرانی محسوب میشوند.
دو شرکت بزرگ سرمایه گذاری اعلام کردند به منظور ترویج چاپ سه بعدی در تهیه و تأمین قطعات یدکی صنایع دریایی و فراساحل اقدامات مشترک خود را اغاز کردند.
در ۶ ماهه امسال؛
معاون فنی و نگهداری ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۱۷ فروند انواع شناور با کاربری مختلف در ۶ ماهه امسال تعمیر و به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی بازگشتند.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در شش ماه نخست امسال، بیش از ۹ هزار و ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در این مجموعه شیرینسازی و به خط سراسری گاز تزریق شده است.
سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی با صدور اطلاعیهای اعلام کرد حملات سایبری جدیدی را به کارخانجات کشتیسازی این کشور ردیابی و شناسایی کرده است.
شورای جهانی کشتیرانی (WSC) در حال توسعه یک فنّاوری دیجیتالی با عنوان "ایمنی محموله" درصدد جلوگیری از ایجاد حریق در جعبههای کانتینر میباشد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از پنج هزار نفر به طور مستقیم در صنعت شناورسازی این استان اشتغال دارند.
قرارداد سفارش ساخت تانکرهای نفتی در سال ۲۰۲۳ میلادی به بالاترین حد خود در ۱۰ سال گذشته رسید.