هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

کاهش صید ماهیان استخوانی دریای خزر

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: از ابتدای فصل صید امسال تا کنون در مجموع هزار و ۲۸۴ تُن انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر توسط صیادان پره سه استان شمالی کشور صید شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۹۹۴

کاهش صید ماهیان استخوانی دریای خزر



رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از ابتدای فصل صید امسال تا کنون در مجموع هزار و ۲۸۴ تُن انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر توسط صیادان پره سه استان شمالی کشور صید شده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته در همین زمان صید هزار و ۳۹۹ تُن ماهیان استخوانی دریای خزر به ثبت رسیده بود، آمار صید امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸ درصدی صید را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان ساخت: بر‌اساس آخرین آمار اخذ شده از مجموع آمار صید شده ۵۶۰ تُن به صید ماهیان سفید، ۵۲۷ تُن به صید کفال ماهیان، ۱۷۱ تُن به صید کپور ماهیان و ۲۵ تُن به سایر گونه‌های استخوانی دریای خزر اختصاص داشته است.

عباسپور نادری، تأکید کرد: بر این اساس صید ماهی سفید با افزایش ۳۸ درصدی، کفال با کاهش ۴۰ درصدی و کپور با افزایش ۸۵ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین از کاهش ۲۱ درصدی متوسط صید ماهیان استخوانی در هر پره کشی خبر داد.

به گفته وی، صید ماهیان استخوانی دریای خزر توسط تعاونی‌های پره استان‌های گلستان، مازندران و گیلان هر ساله به مدت حدود ۶ ماه انجام می‌شود که معمولاًّ پس از ارزیابی گزارش‌های گشت‌های تحقیقاتی و بررسی وضعیت ذخایر از اواسط مهرماه آغاز و تا اواسط فرودین ماه سال بعد ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار