هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

بندر خرمشهر و بنادر عراق در حوزه دریایی و آموزشی همکاری می‌کنند

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر و بنادر عراقی به ویژه بصره در حوزه‌های بندری، دریایی و آموزشی و برقراری سفر دریایی همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۹۷۷۵۹

بندر خرمشهر و بنادر عراق در حوزه دریایی و آموزشی همکاری می‌کنند

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، علی عسکری در جلسه مشترک میان ایران و عراق با موضوع همکاری‌های دوجانبه دریایی و بندری در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: دو کشور مسلمان، دوست و همسایه ایران و عراق از اشتراکات دینی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زیادی برخوردارند و امید است در سایه تعامل و همدلی، اقدامات خوبی را به صورت مشترک به سرانجام برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه نشست‌های مشترک به منظور ایجاد تعامل و همکاری انجام می‌شود، اظهار داشت: بندر خرمشهر سالانه ظرفیت جابه‌جایی ۱۱ میلیون تُن کالا را دارد و با داشتن ۲۳۰ هکتار وسعت و ۲۱ پست اسکله از بنادر به روز و چند‌منظور جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب و کم نظیر در این منطقه، خرمشهر مناسب‌ترین بندر برای صادرات به کشور‌های همسایه به ویژه عراق و کویت است.

عسکری بیان کرد: پایانه مسافربری بندر خرمشهر از دیگر ظرفیت‌های فعال این منطقه است و آمادگی داریم تا در سریع‌ترین زمان ممکن سفر دریایی را از بندر خرمشهر به بصره راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین بر ضرورت انتقال علم و دانش دریایی تأکید کرد و گفت: این ظرفیت در بندر خرمشهر وجود دارد تا در امر دریانوردی آموزش‌های علمی و تجربیات خود را با بنادر عراق به اشتراک بگذارد.



مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر آمادگی دارد تا در راستای همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های بندری و دریایی نهایت ارتباط و تعامل را داشته باشد.

معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق هم در این نشست گفت: کشور‌های ایران و عراق برادر، همسایه و دوست هستند که در ابعاد مختلف از جمله فرهنگ، سیاست و اقتصاد اشتراکات فراوانی دارند و این نشست به منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و همکاری در حوزه بندری و دریایی دو کشور است.

السید حسنین عبدالستار جبار با اشاره به ظرفیت بنادر عراق بیان کرد: وزارت حمل‌و‌نقل کشور عراق در حوزه بندری و دریایی به دنبال همکاری اقتصادی با بنادر ایران به ویژه خرمشهر است.

معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق در ارتباط با سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره گفت: از راه‌اندازی سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره استقبال می‌کنیم و امید است به زودی این امر محقق شود.

عبدالستار جبار در ادامه از سازمان بنادر و دریانوردی خواست ظرفیت‌های علمی و دریایی را در راستای آموزش دریانوردان و همچنین نفرات دریایی بنادر عراق به ویژه در بحث مقابله با آلودگی دریایی در اختیارشان گذاشته شود.

در پایان این نشست تأکید شد که بنادر کشور عراق به ویژه بنادر جنوبی در راستای منافع اقتصادی مشترک با بندر خرمشهر تعامل و همکاری داشته باشند.

به گزارش مانا، بندر خرمشهر بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور است و در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار