هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

صادرات از گمرکات استان بوشهر ۹ درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: در ۸ ماه امسال ۲۰ میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شد که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۷۱۱

صادرات از گمرکات استان بوشهر ۹ درصد افزایش یافت

 

علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صادرات از طریق گمرکات استان بوشهر در سال جاری افزایش یافته است اظهار داشت: حجم صادارت از گمرکات استان بوشهر در ۸ ماه امسال از نظر وزنی ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن افزایش یافته است.

وی حجم صادرات محصولات از گمرکات استان بوشهر در ۸ ماه امسال را ۲۰ میلیون و ۴۵۲ هزار تن دانست و گفت: بیش از ۹۰ درصد این محموله‌های صادراتی محصولات پتروشیمی است.

مدیرکل گمرک بوشهر ارزش کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر در ۸ ماه امسال را ۷.۵ میلیارد دلار دانست و ادامه داد: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه بیشترین کالا‌های صادراتی استان بوشهر در ۸ ماه امسال بوده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، موزامبیک، تایلند، نیجریه، سریلانکا، قطر و ویتنام مقصد بیشترین کالا‌های صادراتی این استان بودند.

سلیمانی در ارتباط با واردات کشور از طریق گمرکات استان بوشهر نیز گفت: در ۸ ماه امسال، حدود ۴۰۹ هزار تن کالا با ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار از گمرکات این استان وارد کشور و ترخیص شده است.

وی افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، از نظر وزنی ۳ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات بوشهر عنوان کرد: تجهیزات و قطعات لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، انواع پارچه، ماژول نمایشگر، انواع چای، انواع لاستیک، بلبرینگ و رولبرینگ، موز و الکتروموتور بیشترین کالا‌های وارداتی به گمرکات این استان بوده است.

سلیمانی یادآور شد: بیشترین حجم کالا‌های وارداتی به گمرکات استان بوشهر به ترتیب از کشور‌های چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، فیلیپین، سریلانکا، تایلند، ترکیه و ژاپن انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار