هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

صادرات ۴۵۵ هزار تن سیمان و کلینکر از استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات ۴۸۲ هزار تُن محصولات تولیدی استان بوشهر گفت: بیشترین حجم کالای صادراتی ویژه استان بوشهر مربوط به سیمان و کلینکر با ۴۵۵ هزار تُن است.
کد خبر: ۹۷۳۲۳

صادرات ۴۵۵ هزار تن سیمان و کلینکر از استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی با اشاره به اینکه سیمان، خرما و میگو کالا‌های ویژه صادراتی استان بوشهر است اظهار داشت: مهمترین کالای صادراتی تولیدی و فرآوری شده در استان بوشهر در بخش کشاورزی، شیلات، صنعت و معدن مربوط به انواع خرما، انواع ماهی و میگو پرورشی، گوجه فرنگی، سیمان و کلینکر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تولید محصولات یاد شده در استان و همچنین رونق کسب و کار و تجارت در استان، گمرک تسهیلات ویژه جهت تسریع در صادرات این قبیل کالا‌ها در نظر گرفته است.

مدیرکل گمرک بوشهر خاطر نشان کرد: انجام شبانه روزی تشریفات گمرکی کالا‌های صادراتی و همچنین انجام ارزیابی محصولات صادراتی در خارج از اماکن گمرکی به ویژه کالا‌های متعلق به واحد‌های تولیدی از مهمترین اقداماتی است که برای سهولت صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر صورت می‌پذیرد.

ناظر گمرکات استان بوشهر به آمار کالا‌های ویژه صادراتی استان در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده ۴۸۲ هزار تُن انواع خرما، انواع ماهی و میگو پرورشی، گوجه فرنگی، سیمان و کلینکر به ارزش ۴۴ میلیون و ۳۳۳ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

سلیمانی اضافه کرد: بیشترین حجم کالای صادراتی ویژه استان بوشهر مربوط به سیمان و کلینکر با ۴۵۵ هزار تُن و گوجه فرنگی با ۲۴ هزار تُن بوده است.

 وی با بیان اینکه کشورمان با ۱۵ کشور دارای مرز زمینی و آبی است گفت: طی مدت یاد شده سه میلیون و ۳۶۹ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور‌های همسایه صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین حجم کالای صادراتی طی مدت یاد شده به کشور‌های همسایه، مربوط به کشور‌های امارات متحده عربی با یک میلیون و ۷۲۶ هزار تُن، ترکیه با ۵۶۹ هزار تُن و کویت با ۵۰۷ هزار تُن بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار