هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

۳۵.۵ میلیون تُن حجم تجارت خارجی گمرکات خوزستان در یک سال اخیر

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در یک سال اخیر حجم تجارت خارجی در گمرکات خوزستان به 35.5 میلیون تُن رسیده است.
کد خبر: ۹۶۹۱۶

۳۵.۵ میلیون تُن حجم تجارت خارجی گمرکات خوزستان در یک سال اخیر

به گزارش خبرنگار مانا، بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی به مناسبت هفته دولت افزود: از این حجم تجارت خارجی، حدود ۱۹ میلیون تُن در بخش صادرات و ۱۶.۵ میلیون تُن در حوزه واردات بوده است.

وی گفت: در پنج ماه امسال بیش از هشت میلیون و ۶۷۰ هزار تُن کالا به ارزش بیش از دو میلیارد و ۲۹۱ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۶ درصد از نظر حجمی افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: عمده کالا‌های صادر شده از گمرکات خوزستان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، شمش فولادی، محصولات کشاورزی، میلگرد، صنایع دستی، مواد غذایی، لوازم خانگی و کلینکر بوده که به کشور‌های چین، امارات، عراق، ترکیه، هند، پاکستان و افغانستان صادر شده است.

وی در خصوص واردات افزود: در بخش واردات در این بازه یکساله ۱۶.۵ میلیون تُن واردات به ارزش ۱۰ میلیارد دلار انجام شده است.

به گفته قره‌بیگی این کالا‌ها عمدتاً شامل کالا‌های اساسی از جمله ذرت، دانه‌های روغنی، گندم، برنج، جو، سویا، پارچه و قطعات یدکی خودرو بوده که از طریق گمرکات استان و به ویژه از طریق گمرک بندر امام خمینی وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: مبدأ کالا‌های وارداتی کشور‌های برزیل، چین، روسیه، مالزی و اوکراین بوده است.

وی گفت: درآمد وصول شده یکساله در گمرکات استان حدود ۱۴۵ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال بوده که به حساب خزانه دولت در بانک مرکزی واریز شده است.

قره‌بیگی در خصوص عملکرد گمرکات در پنج ماهه نخست امسال گفت: در این بازه زمانی حجم تجارت خارجی بیش از ۱۴ میلیون تُن بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار