۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بوشهر:

بنادر استان بوشهر مهیای اجرا طرح گردشگری دریایی شدند

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بنادر این استان مهیای اجرای طرح گردشگری دریایی ویژه عید نوروز شدند.
کد خبر: ۹۵۳۹۱

بنادر استان بوشهر مهیای اجرا طرح گردشگری دریایی شدند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی با تشریح تدوین برنامه‌های گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز اظهار کرد: مدت زمان آغاز طرح گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه تعیین شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه در هفته گذشته مانور گسترده جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی با هدف ارزیابی توان نیرو‌های عملیاتی در محدوده بندر بوشهر برگزار شد.
خسروی افزود: در مرکز استان تمرکز فعالیت شناور‌های گردشگری دریایی در پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی است که بخش دریایی آن به تازگی افتتاح شده است.
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به تعمیرات اساسی سالن، زیرساخت موقتی در محوطه ایجاد و در اختیار مسافران و گردشگران دریایی قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: در این پایانه همچنین غرفه‌های رستوران، کافی شاپ، فعالیت‌های فرهنگی، اجرای کار‌های هنری ویژه کودکان پیش‌بینی شده است.
خسروی اضافه کرد: برای ایام نوروز شناور مسافربری آروس مهیار، ۶ لنج سنتی و ده‌ها قایق در عرصه گردشگری دریایی فعالیت می‌کنند و با توجه به تقارن طرح با ماه مبارک رمضان در نظر است برای اولین بار گشت‌های دریایی شبانه برگزار شود.
وی افزود: ۶ لنج سنتی یاد شده پس از تغییر کاربری به گردشگری اکنون در مرحله بازرسی فنی و صدور گواهینامه قرار دارند.
 رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به انجام تمامی تمهیدات لازم پیش‌بینی شده بنادر استان بوشهر بتوانند همچون سال‌های گذشته میزبانی شایسته برای اجرای طرح گردشگری دریایی باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار