۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

اجرای مانور جستجو و نجات دریایی با پهپاد در بندر چابهار

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از برگزاری مانور مشترک استانی جستجو و نجات دریایی برای اولین بار با استفاده از پهپاد پایش هوایی به صورت شبانه در بندر چابهار خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۷۵
 
اجرای مانور جستجو و نجات دریایی با پهپاد در بندر چابهار
به گزارش مانا؛ سید احمد هاشمی معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این مانور در راستای ارتقاء آمادگی و واکنش سریع و مؤثر در سوانح دریایی، ارزیابی و هماهنگی بین ارگان های دریایی استان در حوادث دریایی و ارتقاء سطح کیفی ایمنی دریانوردی برگزار شد.
 
معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان افزود: این مانور توسط اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و با همکاری ارگان های همکار، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا)، نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران (ندسا)، جمعیت هلال احمر شهرستان و پایگاه دریابانی چابهار برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه برای اولین بار این مانور در شب و با حضور پهپاد پایش اجرا گردید؛ ارزیابی توان تجهیزاتی و منابع پشتیبانی کننده موجود و هماهنگی بین ارگان‌های دریایی در هنگام مواجهه با سوانح دریایی در شب و نیز پایش هوایی با پهپاد را از دیگر اهداف اجرای این مانور عنوان کرد.
 
هاشمی تصریح کرد: این مانور از دو بعد اهمیت داشت، یک استفاده گسترده از یک پهپاد قدرتمند با امکان دید در شب که با همکاری نیروی دریایی و رصد مضطر فرضی در هوای کاملاً تاریک انجام شد و سپس از طریق حرکت شناورهای ناجی و دریافت مضطر صورت گرفت.
 
وی عنوان کرد: موضوع حائز اهمیت دیگر اجرای آن در شب و در شرایط کاملاً واقعی به نحوی که پهپاد و شناورها از موقعیت مضطر فرضی اطلاعی نداشته و پس از شناسایی موقعیت توسط پهپاد و اعلام به شناورها نسبت به عملیات نجات اقدام شد.
 
هاشمی با بیان اینکه عملیات جستجو و امداد و نجات برای شناورهای حادثه دیده در محدوده ۱۲ مایلی بندر چابهار و با مشارکت فعال ارگان های مرتبط انجام شد خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بعنوان مرجع دریایی استان، طرح آمادگی و همکاری در دریای عمان در امتداد مرز آبی استان را هر ساله و با موضوعیت جستجو و نجات دریایی برگزار می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار