۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

ایجاد تأسیسات گردشگری در سواحل خلیج فارس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری با صدور موافقت‌نامه اصولی در سواحل شهرستان‌های گناوه، دیر، بوشهر و عسلویه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۹۹

ایجاد تأسیسات گردشگری در سواحل خلیج فارس

محمد حسین ارسطوزاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به صدور هفت موافقت‌نامه اصولی تاسیسات گردشگری در سواحل خلیج فارس، اظهار کرد: این هفت موافقت نامه اصولی در راستای توسعۀ زیرساخت‌های گردشگری در سواحل استان صادر شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه از ایجاد زیرساخت‌های و تاسیسات گردشگری با صدور موافقت نامه‌های اصولی مذکور در سواحل شهرستان‌های گناوه، دیر، بوشهر و عسلویه خبر داد.

به گفتۀ این مقام مسئول در استان بوشهر، با تکمیل و بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری با صدور موافقت نامه‎های اصولی، به زودی شاهد رونق گردشگری در شهرستان‌های گناوه، دیر، بوشهر و عسلویه با سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهیم بود.

وی خاطرنشان ساخت:  با صدور موافقت نامه‌ها به زودی شاهد ایجاد چهار واحد اقامتگاه بوم گردی ساحی، دو واحد سفره خانه سنتی و یک مجتمع گردشگری ساحلی و دریایی تا پایان سال جاری در شهرستان‌های مذکور خواهیم بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اعتبار مورد نیاز برای ساخت مراکز گردشگری و اقامتی مذکور را حدود ۳۸۰ میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

ارسطوزاده با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر گردشگری در استان بوشهر جایگاه خوبی پیدا کرده و به واسطه همین موضوع رونق اشتغال را در پی داشته است، خاطرنشان ساخت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این تأسیسات گردشگری برای ۲۸۲ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شود.

این مقام مسئول در استان بوشهر همچنین در ادامه گفته‌های خود از صدور مجوز ایجاد یک مجتمع گردشگری و یک اقامتگاه بوم‌گردی در نیمه دوم سال جاری در شهرستان‌های تنگستان و دشتی خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، میزان برآورد هزینه برای این دو واحد پذیرایی و اقامتی را  ۱۰۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این دو پروژه نیز با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین با بهره برداری از این پروژه‌های گردشگری، ضمن رونق گردشگری در شهرستان‌های مذکور برای ۲۲ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار