۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

افزایش ۲۰۰ درصدی سفارشات ساخت کشتی در چین

دوران رونق کارخانجات کشتی‌سازی چین با غلبه بر ویروس کرونا آغاز شده به گونه‌ای که در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۱ با افزایش ۲۰۰ درصدی سفارش ساخت مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۵۰۸
افزایش ۲۰۰ درصدی سفارشات ساخت کشتی در چین
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در دوران  پسا کرونا‌ی چین ساخت و ساز کشتی در این کشور مانند سایر بخش‌های حمل و نقل شدت گرفته است علاوه بر آن این کشور در صدد طراحی تانکر‌های جدید نفتی VLCC می‌باشد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های خبری چین قدرت ساخت کشتی در کارخانجات چینی به شدت افرایش یافته و بنا به تحلیل کارشناسان به دوران قبل از کرونا باز گشته، به گفته مقامات صنایع کشتی سازی ۵۱ درصد از سفارشات کشتی سازی سال ۲۰۲۱ در شش ماهه اول محقق شده است و ۴۹ درصد بقیه قبل از پایان سال جاری میلادی تحقق خواهد یافت.

یکی از کارشناسان و تحلیلگران چینی گفت: سازندگان کشتی چینی در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱، سفارش ۳۸.۲۴ میلون DWT را دریافت کرده‌اند که با سفارشات عقب مانده از سال ۲۰۲۰ میزان سفارشات به ۸۳ میلیون  dwt رسیده است  که در نوع خود کم سابقه است.

این گزارش حاکی است طراحی تانکر‌های نفتی نیز در برنامه‌های طراحان کشتی چینی قرار گرفته است. در این زمینه Fan Qiang نایب رئیس انجمن طبقه‌بندی چین گفت: در حال حاضر طراحان و متخصصان کشتی‌سازی بر روی طراحی شیوه‌های جدید ساخت تانکر‌های نفتی کار می‌کنند و یک تانکر با نام cshunan venture در حال حاضر در دست ساخت است که ۱۰۹۲ فوت طول و ظرفیت دو میلیون بشکه نفت را دارا می‌باشد. همچنین  قادر است ۲۶ هزار مایل دریایی را در یک سفر طی کند.

وی از ویژگی‌های دیگر دو گانه سوز بودن آن را ذکر کرده و گفت: این انجمن در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشتی را در دست طبقه بندی دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار