۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

ممنوعیت صید ترال و لنگری در آب‌های هندیجان

صید ترال و لنگری توسط سودجویان در آب‌های هندیجان علاوه بر ایجاد خسارت به اکوسیستم دریایی، برای صیادان این شهرستان نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۷۳۶
ممنوعیت صید ترال و لنگری در آب‌های هندیجان
 
به گزارش خبرنگارمانا، صید غیرمجاز با استفاده از ابزار‌های نوین توسط متخلفان در آب‌های خلیج فارس موجب خالی شدن سبد صیادان هندیجانی و کاهش درآمد آنان شده است.

صیادان بومی منطقه خواستار اقدام مسئولان باید برای جلوگیری از صید غیر مجاز و نابودی ذخایر آبزیان در آب‌های خلیج فارس شدند.

در پی گلایه‌مندی صیادان هندیجانی از صید غیر‌مجاز لنگری و ترال در این منطقه مدیر‌کل شیلات خوزستان گفت: برای جلوگیری از فعالیت صیادان غیرمجاز در آب‌های خلیج فارس از نیرو‌های نظامی و انتظامی کمک می‌گیریم.

فتح الله ابوعلی افزود: سودجویان با صید غیرمجاز با روش‌های غیرقانونی به ویژه در زمان ممنوعیت صید در برخی مناطق دریایی، مشکلات زیادی برای صیادان و مجموعه شیلات خوزستان ایجاده کرده‌اند.

وی گفت: قطعاً این روش صید به ذخایر ارزشمند آبزیان دریایی خلیج فارس آسیب جدی وارد خواهد کرد و ماموران گارد حفاظت شیلات خوزستان با سودجویان خاطی برخورد خواهد کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اینکه صید ترال از سال‌های پیش در صیدگاه‌های خوزستان ممنوع بوده و با تخلفات نیز برخورد شده است افزود: در صورت مشاهده صید ترال و لنگری با متخلفان برخورد و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

صید غیرمجاز، سنگینی ناوگان صید و صیادی، قاچاق آبزیان، صید در فصل ممنوعیت، استفاده از وسایل الکتریکی و سموم برای صید دریایی، ورود شناور‌های صیادی بیگانه به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، فعالیت صیادان فاقد پروانه صید از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

سال گذشته حدود ۴۵ هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد. صید دریایی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس به علت فشار بیش از حد ذخایر آبزیان هرساله پنج درصد کاهش می‌یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار