۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

پایش زیستگاه‌های بندر ماهشهر برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان

رئیس دامپزشکی ماهشهر از شروع عملیات پایش و کنترل زیستگاه‌های دریایی بندر ماهشهر برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۷۶۹

پایش زیستگاه‌های بندر ماهشهر برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان

دکتر امین‌الله قنواتی در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر اینکه هنوز موردی از آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در ماهشهر مشاهده نشده است افزود: کارشناسان دامپزشکی با همکاری حفاظت محیط زیست و دریابانی به‌صورت مستمر مناطق ساحلی، بنادر، آب بندان‌ها، تالاب‌ها و دیگر زیستگاه‌های پرندگان مهاجر آبزی زمستان گذران را رصد و پایش می‌کنند.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهدۀ تلفات غیرعادی، کارشناسان با انجام نمونه برداری و آزمایش از خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جلوگیری می کنند.

قنواتی از شهروندان خواست برای در امان ماندن از این بیماری از شکار یا مصرف گوشت پرندگان مهاجر آبزی خودداری کنند.

رئیس دامپزشکی ماهشهر از تشدید ضوابط بهداشتی و  قرنطینه‌ای در طیور صنعتی، حصارکشی و مسقف نمودن مکان نگهداری طیور بومی و عدم تماس مستقیم افراد با پرندگان مهاجر آبزی را از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای انتشار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ماهشهر عنوان کرد.

هفتۀ گذشته نیز پایش تالاب بین‌المللی شادگان به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط محیط زیست و دامپزشکی انجام شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار