۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

افزایش عملیات بارگیری و حمل کالای اساسی از مبدا بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بیش از ۱۵ میلیون تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در پنج ماهه نخست سال جاری در بندر امام تخلیه و بارگیری شد که بالغ بر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از آن به کالا‌های غیرنفتی و در حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تُن نیز به کالا‌های نفتی اختصاص دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۵۳۷
افزایش عملیات بارگیری و حمل کالای اساسی از مبدا بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس با اعلام این خبر افزود: در این بازه زمانی در حدود شش میلیون تن کالای اساسی از جمله ذرت، دانه روغنی، کنجاله، شکر و روغن خوراکی در این بندر تخلیه شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین به منظور تسریع در روند خروج کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از ابتدای سال جاری تاکنون علی‌رغم شرایط و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، بیش از  شش میلیون و ۴۷۵ هزار تن انواع کالای اساسی از راه‌های جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شده که رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی همچنین اظهار داشت: به منظور کاستن از ترافیک جاده‌ای و بهره گیری مناسب از توان ریلی در بندر امام بیش از ۶۶۱ هزار تُن  به وسیله ۱۲ هزار دستگاه واگن انواع کالای اساسی به ایستگاه مختلف ریلی کشور از مبدأ بندر امام حمل شده که حاکی از رشد ۶۱ درصدی در حجم محمولات نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام با اشاره به روند رشد مستمر تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: ۴۵ هزار و ۸۴۷ تُن کالای کانتینری با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته در پایانه اختصاصی کانتینری  این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شده که افزایشی ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل را نشان می‌دهد.

بندر امام، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس ازبندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

بیش از ۹۰ درصد حجم کالا‌های فله‌ای و غلات مورد نیاز کشور از بندر امام وارد کشور می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار