۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

تخلیه و بارگیری ۱۴.۶ میلیون تُن کالای نفتی و غیر نفتی از بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۱۴ میلیون و ۶۰۰ تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی از بندر امام تخلیه و بارگیری شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۴۶۷
تخلیه و بارگیری ۱۴.۶ میلیون تُن کالای نفتی و غیر نفتی از بندر امام
 
عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: از این میزان ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن از آن به کالا‌های غیرنفتی و در حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تُن نیز به کالا‌های نفتی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تُن کالای اساسی از جمله ذرت، دانه روغنی، کنجاله، شکر و روغن خوراکی در بندر امام تخلیه شده است.

دریس گفت: همچنین به منظور تسریع در روند خروج کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از ابتدای سال جاری تاکنون علی‌رغم شرایط و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، نزدیک به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تُن انواع کالای اساسی از راه‌های جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شده که رشدی سه درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: به منظور کاستن از ترافیک جاده‌ای و بهره‌گیری مناسب از توان ریلی در بندر امام، بیش از ۶۴۳ هزار تُن به وسیله ۱۱ هزار و ۷۳۳ دستگاه واگن انواع کالای اساسی به ایستگاه مختلف ریلی کشور از مبدأ بندر امام حمل شده که حاکی از رشدی ۶۸ درصدی در حجم محمولات نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

بندر امام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار