۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

۱۲۰ هزار دریانورد گواهینامه شایستگی دارند/ اشتغال ۳۵ هزار نفر در سواحل کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مشاغل متنوعی در حوزه دریا وجود دارد که در تمام این سال‌ها به بخش زیادی از آن پرداخته نشده است از اینرو با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توان از ظرفیت‌های خالی موجود استفاده کرد.
کد خبر: ۸۷۲۴۸

۱۲۰ هزار دریانورد گواهینامه شایستگی دارند/ اشتغال ۳۵ هزار نفر در سواحل کشور

به گزارش مانا، محمد راستاد در حاشیه مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تصریح کرد: ظرفیت‌های متعدد و گسترده ای در دریا و نوار ساحلی کشور وجود دارد که می توان با همکاری مجموعه های مختلف و به خصوص سازمان آموزش فنی و حرفه ای آن را بالفعل کرد.

وی با بیان اینکه دریایی از فرصت ها در حوزه بندر و دریا وجود دارد و البته وجود مشاغل زیاد که هنوز به آن پرداخت نشده است، ادامه داد: حرف متنوعی در حوزه دریا وجود دارد که در تمام این سال ها به بخش زیادی از آن پرداخته نشده است، بدین جهت با ظرفیت های که در سازمان آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد می توان مشاغل جدیدی را ایجاد کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت های که در دریا و نوار ساحلی وجود دارد به طور قطع بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکنون مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: پتانسیل قابل توجهی در بخش دریا وجود دارد که می توان جمعیت را به سمت آن سوق داد؛ در حال حاضر با بضاعت موجود در نوار ساحلی کشور و با حضور اپراتورها و سرمایه گذارانی که در صنایع ارزش افزوده تولیدی حضور پیدا کردند برای ۳۵ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

راستاد با بیان اینکه در حوزه دریانوردی شاهد اتفاق های خوب و مثبتی هستیم، گفت: ۱۲۰ هزار دریانورد در قالب کنوانسیون های بین المللی گواهینامه شایستگی دریافت کردند و این در‌حالی است که در بخش صنایع دریایی ظرفیت های خالی وجود دارد که با وجود پتانسیل های بالا هنوز از آن استفاده نشده است.

وی گفت: اطمینان دارم به‌واسطه تجربه و ظرفیت های که در سازمان آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد می توان از ظرفیت های خالی که وجود دارد بیش از گذشته استفاده کرد و در جهت تقویت نیروی انسانی گام برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار